کد خبر: 3794
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 17:26
ظریف در دیدار با رییس مجلس عراق:
ظریف با اشاره به نقش مهم عراق در منطقه اظهار داشت: معتقدیم همکاری ها در منطقه باید با حضور و مشارکت همه کشورها باشد و ایران به دنبال درگیری و رقابت ناسالم در منطقه نیست و بحران آفرینی و ایجاد تنش توسط برخی کشورها را به ضرر منافع همه ملت های منطقه می داند

به گزارش فراتاب به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (شنبه) پس از علی لاریجانی رییس مجلس، با سلیم الجبوری رییس مجلس عراق ملاقات و  از ثبات سیاسی بوجود آمده در عراق و نقش بارز همه رهبران عراقی بویژه رییس پارلمان عراق در این روند تمجید کرد.
ظریف گفت: اطمینان داریم دولت و ملت عراق همانطور که تاکنون در مبارزه با افراط و ترور موفق بوده اند ، مراحل نهایی مبارزه با تروریست ها در موصل را هم با موفقیت و با اتحاد و همدلی همه اقوام، طوایف و مذاهب عراقی پشت سر خواهد گذاشت.
وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: همگان باید مراقبت کنیم تا دست های اجانب که خواهان فرقه گرایی و تفرقه در منطقه و عراق است موفق نشوند و لازم است همه مذاهب ، فِرَق و طوایف عراقی مشترکا علیه ترور و ارهاب بایستند.
وی افزود: ما خوشحالیم که همه رهبران عراقی در این زمینه احساس مسوولیت کرده و اشتراک نظر دارند که در این میان نقش مرجعیت در عراق در دعوت همه آحاد مردم به وحدت قابل ستایش است.
محمد جواد ظریف با اشاره به نقش مهم عراق در منطقه اظهار داشت: معتقدیم همکاری ها در منطقه باید با حضور و مشارکت همه کشورها باشد و ایران به دنبال درگیری و رقابت ناسالم در منطقه نیست و بحران آفرینی و ایجاد تنش توسط برخی کشورها را به ضرر منافع همه ملت های منطقه می داند.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: باید اطمینان حاصل کنیم هیچ کس در زمین کسانی که خیر و صلاح منطقه را نمی خواهند بازی نکند و همواره ثبات، آرامش و حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه اولویت همگان باشد.
در این ملاقات سلیم الجبوری رییس مجلس عراق، ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از تمامی آحاد ملت عراق در مبارزه علیه تروریسم، ایران را کشوری بسیار مهم و تأثیر گذار در منطقه خواند و گفت:مهمترین و فوری ترین خطری که همه منطقه را تهدید می کند تروریسم است و ما باید با همدلی و اتحاد و با شکست دادن تروریست ها آرامش را به عراق و منطقه بازگردانیم.
رییس پارلمان عراق با اشاره به اینکه در آستانه شکست کامل داعش قرارداریم، گفت: نقش ایران در منطقه بی بدیل و غیر قابل انکار است و ما ایستادگی شما در کنار دولت و ملت عراق را می ستاییم و بر تعمیق هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران درتمامی زمینه ها تأکید داریم.
رییس پارلمان عراق صبح امروز با حضور در بهارستان با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. وی پس از دیدار با محمدجواد ظریف قرار است عصر امروز با رییس جمهوری هم دیدار کند.

نظرات
آخرین اخبار