کشف بیش از نیم تن هروئین توسط ماموران گمرگ | فراتاب
کد خبر: 2715
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 03:40

فراتاب - این میزان هروئین در یک دستگاه تریلی که حامل  بار مبل و میز و صندلی بوده، جاسازی شده و راننده تریلی نیز تابعیت کشور ترکیه را دارد. همچنین کشنده‌ای که این میزان هروئین را حمل می‌کرد تحت مالکیت یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی قرقیزستانی بوده و با پلاک این کشور به شماره kgfh1024 تردد و تحت رویه کارنه‌تیر محموله یادشده را از مبدأ ترکیه حمل می‌کرد و قرار بود پس از تحویل محموله هروئین در عشق‌آباد به سمت قزاقستان ادامه مسیر بدهد.

به گزارش فراتاب به نقل از خبرگزاری میزان، این محموله بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین کشف مواد مخدر توسط مأموران گمرک طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. 

بنابراین گزارش، مأمورین گمرک لطف‌آباد با استفاده از سامانه جامع گمرکی و بر اساس فاکتورهای از پیش تعیین شده بدون دخالت عامل انسانی، مدیریت ریسک هوشمند را اعمال و بر اساس شاخص‌های تعریف شده کامیون را به دستگاه ایکس‌ریري (X-Ray)هدایت می‌کنند.
مأموران  گمرک پس از عبور دادن این کشنده تریلی چادری از ایکس‌ری  (X-Ray) کانتینری و کنترل تصاویر اسکن شده به قسمت ابتدای تریلر چادری کشویی و دقیقاً پشت کابین راننده مشکوک شده و خودروی تریلر را برای انجام کنترل‌های بیشتر به بخش ارزیابی فیزیکی هدایت می‌نمایند.
در همین حین و قبل از فک پلمپ راننده تریلی به رئیس بخش ایکس‌ری گمرک لطف‌آباد رشوه ۱۰۰۰۰ دلاری را پیشنهاد می‌کند تا مشارالیه از کنترل بیشتر این محموله چشم‌پوشی کند. مأمور خدوم گمرک با رد رشوه دستور می‌دهد موضوع پیشنهاد رشوه صورت‌جلسه و محموله داخل تریلر فک پلمپ شود و به‌طور کامل مورد بازرسی فیزیکی قرار گیرد.
مأموران گمرک هنگام چک کردن بار داخل تریلر مشاهده می‌کنند که در همان قسمتی که ایکس‌ری  (X-Ray)نشان داده یک محفظه اضافی تعبیه شده است که مدیرکل گمرک لطف‌آباد در همان حین دستور می‌دهد تا محفظه برش داده شود. با برش محفظه تعداد ۵۲۵ بسته مواد مخدر از نوع هروئین هر کدام به وزن یک کیلو و ۱۶ گرم و جمعاً به وزن ۵۳۶ کیلو و ۷۹۵ گرم کشف می‌شود. بسته‌های هروئین  داخل یک محفظه سربی، پس از باز کردن پیچ و مهره محفظه تریلر جاسازی شده بود و بر اساس بررسی مأموران گمرک پلمپ و چادر محفظه سالم بوده است.

نظرات
آخرین اخبار