کد خبر: 1874
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 08:50
مسعود بارزانی در پیامی به مناسبت صدمین سال توافق سایکس پیکو
رئیس اقلیم کردستان عراق درپیامی اعلام کرد: توافق سایکس پیکو ناعادلانه بوده واین اقلیم کردستان است که در مورد ادامه ماندن در چارچوب سیستم فدرالی یا "استقلال" از عراق تصمیم می‌گیرد.

فراتاب-سرویس بین الملل،به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به مناسبت گذشت 100 سال از توافق سایکس پیکو گفت: توافق سایکس پیکو مرد.

وی تصریح کرد: این ما هستیم که سرنوشتمان را تعیین می‌کنیم که یا با عراق در حال شراکت باقی بمانیم یا همسایگان خوبی باشیم.

از سوی دیگر، مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان گفت که زمان آن فرارسیده است که کردها خودشان در مورد آینده‌شان تصمیم گیری کنند.  وی گفت: صدمین سالگرد از امضای توافق سایکس پیکو می‌گذرد که بر اساس آن کردستان به چهار بخش تقسیم شد و در حال حاضر و پس از گذشت یک قرن از این توافق، صحبت‌هایی در مورد اعلام استقلال در این اقلیم بیش از هر زمان دیگری مطرح می‌شود.

وی گفت: برخی می گویند زمان در حال حاضر برای تشکیل کردستان مستقل مناسب نیست، اما من معتقدم که الان زمان آن فرا رسیده است که مردم ما خودشان در مورد آینده‌شان تصمیم بگیرند. بارزانی توافق سایکس پیکو را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: 100 سال شکست و خونریزی ناشی از این معاهده تحمیل شده دیگر کافی است و اینک زمان آن رسیده است تا ما راه جدیدی را تجربه کنیم، "زمان آن فرارسیده است تا ظلم را از کردستان برداریم".

 

نظرات
آخرین اخبار