نمایشگاه پرتره نگاری از مشاهیر موسیقی ایران | فراتاب
کد خبر: 1702
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 16:31
گزارش تصويري از نمایشگاه خلاقانه دیگری از هیوا پاشایی:

فراتاب: هیوا پاشایی از هنرمندان فعال و خلاق کُرد ایرانی نمایشگاهی جدید از آثار خود و گروهی 60 نفره از طراحان با موضوع پاسداشت بزرگان موسیقی کشور برگزار کرده است. نمایشگاهی که همچون کارهای قبلی این هنرمند با استقبال قابل توجه مردم، رسانه ها و هنرمندان موسیقی قرار گرفته است.

نمایشگاه گروهی پرتره‌نگاری مشاهیر ایران در قالب هنر «تکستایل آرت» با متریال روبان‌های پارچه‌ای رنگی ضد آب، اشعه و دارای دوام زیاد، مانند فرش‌های ایرانی بر تار و پود فنس‌های فلزی به‌صورت ضربدری، مشابه تاش‌های هنرمندانه نقاش، براساس نقشه از پیش طراحی‌شده با پاسداشتی از 15 هنرمند بزرگ عرصه موسیقی اصیل و کلاسیک ایران خلق و به‌نمایش عموم درآمده است.

هیوا پاشایی که مدرس دانشگاه و طراح این رویداد فرهنگی هنری است در توضیح انگیزه و ویژگی های نمایشگاه جدیدش به خبرنگار سرویس فرهنگی فراتاب گفت: «با برپایی کارگاه گروهی از هنرمندان جوان که شامل 15 هنرمند و 45 دستیار بود، این آثار خلق شدند و انتخاب این 15 چهره ماندگار عرصه موسیقی براساس علاقه پدیدآورندگان این آثار بود.» وی افزود: «این نمایشگاه پاسداشتی از هنرمندان بزرگ و برجسته موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی است. هدف از پدید آمدن این مجموعه، ساخت آثار تجسمی از سیمای خالقان آثار ارزشمند موسیقی است که با استفاده از تکنیکی در قالب هنر «تکستایل آرت» و با متریال روبان های پارچه ای رنگی، همچون فرش های ایرانی بر تار و پود فنس های فلزی به صورت ضربدری و مشابه تاش های هنرمندانه نقاشی بر اساس نقشه از پیش طراحی شده، خلق شده اند.»

این عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه افزود: «به‌زودی این هنرمندان کار روی آثار پرتره 50 هنرمند سینما و تئاتر را با متریال متفاوت آغاز خواهند کرد. امیدواریم این آثار را شهرداری به قیمت مناسب از خالقان این آثار بخرد.»

لازم به ذکر است که مجید درخشانی و ارسلان کامکار با حضور در این نمایشگاه همراه پدیدآورندگان آثار، از پرتره خود رونمایی کردند. هانا کامکار نیز از پرتره پدرش ،بیژن کامکار، رونمایی نمود. همچنین استاد شهرام ناظری، کیوان ساکت و شهرداد روحانی از دیگر موسیقدانان برجسته بودند که با حضور در این نمایشگاه ضمن پرده برداری از تابلو مربوط به خود از تلاشهای این هنرمندان با مدیریت پاشایی قدردانی کردند. 

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار