آدرس غلط به مال باختگان نیمایی برای حمایت از یک صرافی | فراتاب
کد خبر: 11930
تاریخ انتشار: 26 آذر 1400 - 20:05
تجمع مال باختگان نیمایی در مقابل بانک مرکزی روز سه شنبه 23 آذرماه نیز ادامه داشت، مال باختگانی که با مشاوره های اشتباه و آدرس غلط برخی از وکلا انتظار دارند، دارایی و سرمایه هایشان از پرونده شکایت شرکت پالایش و پخش از مفسد اقتصادی «م.ذ» بدهکار 500میلیون دل

به گزارش فراتاب به نقل از ایلنا، در پرونده مال باختگان نیمایی که متهم اصلی آن م. ذ است، ردپای صرافی «د» (شرکت تضامنی«ه.پ») با سهم 40درصدی دیده می شود که 58 برابر بیش از سرمایه ثبتی تعهد ارزی بدون پشتوانه داده است.

تجمع مال باختگان نیمایی در مقابل بانک مرکزی روز سه شنبه 23آذرماه نیز ادامه داشت، مال باختگانی که با مشاوره های اشتباه و آدرس غلط برخی از وکلا انتظار دارند، دارایی و سرمایه هایشان از پرونده شکایت شرکت پالایش و پخش از مفسد اقتصادی «م.ذ» بدهکار 500میلیون دلاری به آنها عودت داده شود در حالی که متهم اصلی این پرونده در سال 1398 در دادگاه جرائم اقتصادی محاکمه و به 15سال حبس محکوم شده اما چون «م.ذ» متهم اصلی پرونده پالایش و پخش است، وکلا با دادن کد اشتباه، جهت حمایت از صرافی «د» (شرکت تضامنی«ه.پ») اذهان مال باختگان را به سمت پرونده پالایش و پخش منحرف کرده اند.

12 صرافی تنها کسانی هستند که به لحاظ حقوقی و مالی اقدام به خرید ارز از «م.ذ» کرده اند، اما تاکنون هیچ هزینه ای از جهت اشتباه خود پرداخت نکرده اند و هزینه اشتباه این صرافی‌ها متوجه بیش از 600 واردکننده و واحد تولیدی شده است از این رو می توان احتمال داد که هر کدام از این 12 صرافی برای جمع آوری ریال مال باختگان با «م.ذ» تبانی کرده باشند.

نگرانی اصلی این است که این مالباختگان تحت تأثیر این وکلا قرار گرفته و با غافل شدن از پروندۀ اصلی و به جای دنبال کردن اموال و ردیابی معاملات صرافی «د» (شرکت تضامنی «ه.پ») و «م.ذ»، سرگرم پروندۀ دیگری شوند که هرگز نمی‌تواند محلی برای جبران مطالباتشان باشد

صرافی «ه.پ» در کنار 11 صرافی دیگر خواسته یا ناخواسته با «م.ذ» در کلاهبرداری یک میلیارد درهمی در سامانه نیما همراه شده‌اند. 40 درصد از ارز فروخته شده در سامانه نیما توسط «م.ذ» یعنی 400 میلیون درهم توسط صرافی «ه.پ» به واردکنندگان خالی فروشی شده است. شرکتی که طبق قانون حداکثر می توانست 40میلیارد تومان تعهد ارزی داشته باشد اما مجموعا در سال 1398بیش از 1200میلیارد تومان تعهد ارزی در یک مقطع زمانی ایجاد کرده است.

نظرات
آخرین اخبار