کد خبر: 11815
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1400 - 19:25
انتشار جدیدترین گزارش گمرک ایران

فراتاب: سخنگوی گمرک با بیان اینکه صادرات ایران به عراق در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد را به ثبت رسانده، اعلام کرد: واردات ایران از عراق نیز در این مدت از نظر ارزشی ۴۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از گمرک، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور ماه‌ها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها، تجارت با این کشور نیز در سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: در پنج ماه نخست امسال و با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی، روند تبادلات اقتصادی کشور رشد یافت و همین امر در خصوص عراق به عنوان دومین شریک صادراتی ایران نیز موثر بود.

لطیفی خاطرنشان کرد: صادرات ایران به عراق تا پایان مردادماه، بیش از ۱۲ میلیون و ۲۴ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۴۸ دلار بوده که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی ۵۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۱ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در خصوص واردات از کشور عراق نیز گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۳۱۳ هزار و ۶۱۲ تن کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۷ دلار نیز از عراق وارد ایران شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹۷۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام گمرک مجموع تجارت خارجی ایران در پنج ماهه نخست سال‌جاری به ۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۳۴ میلیارد دلار رسید که با تراز یک میلیارد دلاری مثبت سهم صادرات ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار و سهم واردات ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار بود.

نظرات
آخرین اخبار