موفقیت ولوکوپتر در اولین تست پرواز شهری | فراتاب
کد خبر: 10379
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1398 - 00:20
ولوکوپتر توانست اولین تست پرواز در حریم هوایی شهر اشتوتگارت را با موفقیت پشت سر بگذارد و گامی بلند به سوی عمومی کردن تاکسی‌های پرنده بردارد.

فراتاب - گروه علمی: این تست که طی همایش دو روزه به نام (Vision Smart City) انجام شد، با هدف بررسی آینده حمل و نقل توسط واحد تحقیقات علوم کاربردی دانشگاه اشتوتگارت صورت گرفت. طی این پرواز بی‌سرنشین که حدود چند دقیقه طول کشید، حاضرین توانستند به یک ایده کلی از سر و صدا و نحوه کارکرد ولوکوپتر دست یابند. البته از لحاظ مسافتی، ولوکوپتر نتوانست کار خاصی انجام دهد زیرا حریم مشخص شده برای پرواز آن محدود به زمین فوتبالی بود که ولوکوپتر ار آن‌ جا بلند شده بود.

شرکت دایملر که مالکیت مرسدس بنز را بر عهده دارد، یکی از سهام‌داران اصلی ولوکوپتر نیز به شمار می رود.

ولوکوپتر تست شده در این پرواز مجهز به ۱۸ روتور است که توانست در اولین پرواز شهری خود موفق شود. پیش از این نیز تاکسی‌های هوایی این کمپانی آلمانی در تست‌های دیگر خود که با همکاری فرودگاه فرانکفورت صورت گرفته بود موفقیت آمیز عمل کرده بودند. البته در این تست به دلیل اولین حضور در حریم هوایی یکی از شهر‌های اروپایی، ولوکوپتر قادر به استفاده از سرنشین نبوده و همچنین نتوانست مسافت قابل توجهی را طی کند.

این کمپانی آلمانی در حال بررسی‌های نهایی برای به پرواز درآوردن اولین تاکسی‌های هوایی خود در سنگاپور است و با توجه به راه‌اندازی ایستگاه‌های آن در این شهر، نباید فاصله چندانی با دیدن اولین تاکسی‌های هوایی داشته باشیم.

 

 

نظرات
آخرین اخبار