کد خبر: 10069
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1398 - 15:10
سازمان تعاون روستایی کردستان، طبق وعده ای که در چند هفته گذشته به کشاورزان گوجه کار کردستانی داده بود اقدام به شروع خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان کرده است اما با عدم استقبال کشاورزان مواجه شده است.

فراتاب- گروه کردستان: رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: این سازمان مرکز خرید توافقی گوجه فرنگی را از هشت روز پیش دایر کرده و هم اکنون آماده خرید این محصول است اما بهره‌برداران از آن استقبال نمی‌کنند.

«پیمان اسکندری» اظهار داشت: این سازمان طبق تعهد خود مرکز خرید توافقی محصول گوجه فرنگی را هفتم شهریور در روستای توبره‌ریز  کامیاران تجهیز و دایر کرده است.

وی اضافه کرد: در این مرکز هر کیلوگرم گوجه فرنگی با سبد پلاستیکی یکبارمصرف به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می‎شود که تا کنون کشاورزان ۲۰۰تن از محصول خود را به این مرکز تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و بهره‌برداران در هشت روز فعالیت این مرکز از برنامه خرید توافقی استقبال چندانی نکرده‌اند گفت: کشاورزان حاضر به تحویل محصول به همراه سبد پلاستیکی نیستند و خواهان تحویل آن به صورت فله‌ای هستند.

اسکندری اضافه کرد: این سازمان در نظر دارد محصول گوجه فرنگی  خریداری شده را به کارخانه‌ای در اصفهان منتقل و در آنجا تبدیل به فراورده‌های مختلف کند که در صورت تحویل فله‌ای با توجه به مسافت کامیاران تا شهر مقصد امکان له شدگی محصول وجود دارد.

وی افزود: در صورت له شدگی نیز کارخانه از دریافت محصول خودداری می‎کند .

طبق اعلام برخی منابع یکی از کارخانه‎های تولید رب گوجه فرنگی استان های همجوار اقدام به خرید محصول گوجه فرنگی به صورت فله از قرارهر کیلوگرم هشت هزار و ۵۰۰ ریال کرده که کشاورزان کردستانی برای تحول محصول خود به این کارخانه تمایل بیشتری دارند.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و ‌ پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول امسال برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

نظرات
آخرین اخبار