امسال کدام حوزه ها برای سرمایه گذاری مناسب است؟ | فراتاب
کد خبر: 9990
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 16:50
یک اقتصاددان با اشاره به تغییرات در الگوی سرمایه‌گذاری در سال جاری، سه حوزه تولید، بورس و بانک را به عنوان بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد کرد.

فراتاب-گروه اقتصادی: به نظر می‌رسد سال ۱۳۹۸ از لحاظ اقتصادی سالی متفاوت از سال‌های گذشته باشد و الگوی سرمایه‌گذاری نیز در این سال دچار تغییراتی شود، یک اقتصاددان به بررسی این تغییر و تحولات پرداخته است.

طلا و دلار دیگر سود نمی‌دهند

حامد پاک‌طینت  با اشاره به التهابات اقتصادی سال گذشته و تاثیر آن بر نوسانات بازار سرمایه اظهار کرد: از اواخر سال ۱۳۹۶اکثر مردم سعی کردند تا با خرید طلا و دلار ارزش پول خود را حفظ کنند، با این حال این الگو دیگر قابلیت تکرار ندارد چرا که از یک طرف ارزش طلا کاهش یافته و از طرف دیگر نرخ ارز نیز به یک تعادل رسیده است.

این اقتصاددان با بیان اینکه فضا برای سفته‌بازی‌ها در بازارهای سرمایه‌ای از بین رفته است، درباره گزینه های مطلوب برای سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز اظهار کرد: یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مختلف انجام فعالیت‌های تولیدی است که علت آن هم جهش نرخ ارز نسبت به ارزش ریال است که باعث شده تا خرید اجناس خارجی توسط مردم دیگر به صرفه نباشد و بنابراین تولیدات داخلی مطلوب‌تر باشند. با این حال آغاز هر فعالیت‌ تولیدی نیاز به انجام مطالعات زیادی دارد.

او با اشاره به کاهش عمدی ارزش پول ملی در کشور چین و تاثیر آن بر افزایش رونق تولید در آن کشور گفت که کاهش ارزش پول ملی در کشور ما نیز باعث شده تا انجام فعالیت‌های تولیدی با مقاصد داخلی و خارجی به صرفه باشد.

برخی سهام ۱۰۰۰ درصد هم سود داده‌اند

پاک طینت با اشاره به بازار بورس به عنوان یک گزینه مطلوب دیگر برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها، ادامه داد: برخی از سهام بورسی در طول یک سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد سود داشته‌اند با این حال برای انتخاب سهم درست در این بازار باید از قبل مطالعات لازم را انجام داد در غیر این صورت اعتماد به صندوق‌های بانک مرکزی و سازمان بورس می‌تواند سودآور باشد.

این اقتصاددان یک گزینه دیگر برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها را "بانک" پیشنهاد کرد و گفت: بهترین گزینه برای افرادی که در این اوضاع اقتصادی اعتماد کمتری به بازار دارند سرمایه‌گذاری در بانک است. واقعیت این است که بانک‌ها امسال نسبت به دو سال گذشته جای بهتری برای سپرده‌گذاری هستند.

به نظر می‌رسد با فروکش کردن التهابات بازارهای سرمایه‌ای در سال جاری، دیگر سرمایه‌گذاری در بازارهای طلا، سکه، ارز و مسکن مانند سابق سودآور و مطمئن نباشد./ایسنا

 

نظرات
آخرین اخبار