ایران برای گردشگران قطری ویزا فرودگاهی صادر میکند | فراتاب
کد خبر: 9970
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 - 21:30
وزارت خارجه قطر:
وزارت خارجه قطر اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از این پس به شهروندان قطری ویزای فرودگاهی می دهد.

فراتاب_علمی: وزارت خارجه قطر اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از این پس به شهروندان قطری ویزای فرودگاهی می دهد.

به گزارش فراتاب به نقل از ایسنا ، وزارت خارجه قطر به نقل از یک مسئول امور کنسولگری در این وزارت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که برای دارندگان گذرنامه قطر، در فرودگاهی ایران ویزای گردشگری صادر کند.

این منبع گفت: برای جلوگیری از تاخیر احتمالی در فرودگاه‌های ایران به دلیل ازدحام مسافران، شهروندان قطری همچنان می‌توانند از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ویزای تک سفر و یا برای سفرهای متعدد دریافت کنند.

 

 

ویزای فرودگاهی چیست:

روابط سیاسی و دیپلماتیک بین کشورهای مختلف اگر تا حدودی مناسب باشد، این کشورها امکان دریافت ویزا در فرودگاه را برای شهروندان یکدیگر فراهم می‌آورند. به این معنا که شهروندان هر یک از کشورها بعد از خرید بلیط هواپیما و پشت سر گذاشتن پرواز خارجی به کشور مدنظر، می‌توانند ویزای آن کشور را به‌محض ورود به فرودگاه دریافت کنند. به همین دلیل است که این نوع ویزا در زبان انگلیسی Visa On Arrival به معنای ویزای بدو ورود هم شناخته می‌شود.

دریافت ویزا در فرودگاه معمولاً بسیار آسان و سریع انجام می‌پذیرد و دیگر نیازی به گرفتن وقت از سفارت و یا انجام سایر کارهای وقت‌گیر در ویزاهای دیگر نیست. فقط در صف دریافت ویزای فرودگاهی می‌ایستید و با پرداخت هزینه مدنظر و احتمالاً با ارائه برخی مدارک، در عرض چند دقیقه ویزای فرودگاهی خود را تهیه می‌کنید.

نظرات
آخرین اخبار