کد خبر: 993
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 22:15
«وارونگی» به بخش نوعی نگاه جشنواره کن رسید
پنجشنبه هفته گذشته از سوی دبیرخانه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی «وارونگی» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران برای حضور در بخش نوعی نگاه این فستیوال انتخاب شد. هر چند که پیش از این احتمال می رفت «فروشنده» اصغر فرهادی نیز در این بخش انتخاب

به گزارش فراتاب، «وارونگی» در اولین نمایش خود در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد و نتوانست در هیچ رشته ای کاندیدا شود. حالا باید به انتظار نشست و دید که آیا ساخته بهزادی می تواند در اولین حضور جهانی خود می تواند به موفقیتی دست پیدا کند یا خیر؟
بهزادی خود معتقد است ابعاد سینمای ایران بسیار بزرگتر از آن است که در جشنواره ای مانند کن تنها یک نماینده حضور داشته باشد.
بهنام بهزادی در گفت وگو با بانی فیلم گفت: با توجه به عدم شناخت نسبت به سلیقه مخاطبان و هیأت داوران جشنواره کن، نمی توانم پیش بینی‌ای درباره میزان استقبال آنان از فیلم داشته باشم و البته ترجیح میدهم که درگیر این موضوع نباشم. تنها میتوانم بگویم که امیدوارم فیلم را دوست داشته باشند و نماینده شایسته ای برای سینمای ایران باشیم.
او درباره شناخت خود از آثار امسال بخش نوعی نگاه و رقیبان جدی فیلمش نیز گفت: برخی از فیلمسازان را میشناسم اما اصولاً به اینگونه فستیوال ها به عنوان یک مسابقه نگاه نمی کنم. معتقدم جشنواره ها بیشتر محفلی برای کسانی است که عاشق سینما هستند. چه کسانی که فیلمساز هستند و چه کسانی که فیلم دیدن را دوست دارند. ترجیح می دهم نسبت به جشنواره کن نیز همین نگاه را داشته باشم و به آن تنها به دید یک تجربه جدید نگاه کنم.
بهزادی در پاسخ به این سوال که مشخص است که چه کسی به عنوان نماینده در این فستیوال شرکت خواهد کرد نیز گفت: با توجه به اینکه این خبر روز پنجشنبه به ما اعلام شد هنوز مشخص نیست کدامیک از بازیگران و عوامل می توانند در محل برگزاری جشنواره حضور داشته باشند. ضمن اینکه برنامه دقیق جشنواره نیز هنوز مشخص نشده است.
این کارگردان در پایان گفت: از حضور در بخش نوعی نگاه جشنواره کن خوشحالم اما افتخار بزرگتر برای من، حضور به عنوان عضوی از سینمای فرهنگی و برجسته‌ ایران است که در همه‌ جهان با افتخار شناخته شده است. سینمایی که به عنوان مهمترین کالای فرهنگی از ایران در طی چند دهه گذشته به سراسر جهان صادر شده است و پیش از این همه‌ قله‌های برجسته این هنر را فتح کرده است. شخصا نه تنها انتظار بلکه امید زیادی دارم که «وارونگی» تنها فیلم ایرانی امسال در کن نباشد و امیدوارم با اضافه شدن فیلم‌های آقایان فرهادی، رسول‌اف و شاید فیلم‌هایی در سایر بخش‌ها بتوانیم حضوری فعال و قدرتمند و در شان نام و جایگاه سینمای ایران در جشنواره کن داشته باشیم.
سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و… بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

منبه: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار