کد خبر: 989
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 19:14
کارگردان «پسر شائول» دومین فیلمش را می سازد
کارگردان موفق فیلم «پسر شائول» اعلام کرد فیلم دومش را سال ۲۰۱۷ راهی سینماها می‌کند.

به گزارش فراتاب به نقل از اسکرین دیلی، لاسلو نمس کارگردان فیلم تحسین شده «پسر شائول» اعلام کرد فیلم دومش را با عنوان «غروب» سال ۲۰۱۷ می‌سازد.
لاسلو نمس فیلمساز مجاری که با نخستین فیلمش یعنی «پسر شائول» توانست اسکار را به خانه ببرد، برای اکران فیلمش که اواخر همین ماه در بریتانیا روی پرده می‌رود، ‌راهی این کشور خواهد شد. با این حال او گفت مهمترین چیزی که ذهنش را مشغول کرده ساختن یک فیلم دیگر است. نمس گفت امیدوار است که بتواند فیلمبرداری «غروب» را در بوداپست در بهار ۲۰۱۷ کلید بزند. وی افزود می‌خواهد با همان‌ گروه سازنده فیلم اولش کار کند که شامل فیلمبرداری به نام ماتیاس اردلی نیز هست.
کارگردان ۳۹ ساله مجار گفت: ما تاکنون کار تست گرفتن‌ها را شروع کرده‌ایم و من ترجیح می‌دهم با همان گروه قبلی کار کنم.
داستان فیلم «غروب» با تمرکز بر یک زن جوان ساخته می‌شود که پیش از شروع جنگ جهانی اول در بوداپست زندگی می‌کند. این فیلم را گابور سیپوس و گابور راینا تهیه می‌کنند که پیشتر فیلم «پسر شائول» را تهیه کرده بودند.
نمس افزوده است فضای این فیلم مربوط به سال ۱۹۱۰ است؛ زمانی که این شهر مکانی جهان وطنی محسوب می‌شد و ساکنانش از فرهنگ‌های متفاوت و پیش زمینه‌های متفاوت مذهبی آمده‌بودند.
وی افزود: نازی‌ها همه چیز را از بین بردند و با شروع قرن بیستم؛ در مجارستان تلاش کردند تا کشور را از نظر نژادی خالص و یک‌دست کنند.
کارگردان برنده اسکار فزود: این فیلم به نوعی درباره بزرگ شدن است و داستان یک زن جوان را در بوداپست روایت می‌کند. به گفته وی، او هنوز زنی را که باید نقش اصلی را برعهده بگیرد، پیدا نکرده است. این در حالی است که فیلم در یک لحظه مهم پیش از شروع جنگ جهانی شروع می‌شود و بعد در تداوم خود وارد لحظات تاریکی از تاریخ این کشور واقع در اروپای شرقی می شود. وی درباره بازیگر نقش اول مرد نیز گفت اگر به فرد متفاوتی برنخورد، ترجیح می‌دهد با گیزا رورینگ که بازیگر نقش اول فیلم اولش بود، دوباره همکاری کند. وی گفت هنوز برای صحبت کردن در این باره خیلی زود است.
این کارگردان برنده اسکار در «پسر شائول» دوربین روی شخصیت اصلی متمرکز بود و از زاویه دید او به بررسی مسایل می‌پرداخت. فیلم داستان دو روز از زندگی شائول زندانی مجارستانی که در گروهی به نام ساندرکوماندو در آشویتس کار می‌کند را روایت می‌کرد. شائول در تلاش بود تا جنازه کودکی را که ادعا می‌کرد پسر اوست از دست ماموران آلمانی پنهان کند و او را مخفیانه و مطابق تشریفات مذهبی دین یهود دفن کند و به این منظور دنبال یک خاخام یهودی در میان زندانی‌ها می‌گردد. کارگردان قصد دارد در فیلم دومش هم همین کار را تکرار کند.
او گفته است قصد دارد مثل فیلم «پسر شائول» با دوربین ۳۵ میلیمتری کار فیلمبرداری را انجام دهد و می‌خواهد یک چالش دیگر را هم به این پروسه اضافه کند: کار تدوین را هم روی فیلم ۳۵ میلیمتری انجام دهد. با توجه به تسلط تدوین دیجیتالی بر سینما، این کار چالش بزرگی برای گروه سازنده فیلم خواهد بود.
وی در این باره گفته است: کامپیوتر زندگی را آسان‌تر کرده، اما من فکر می‌کنم جادوی سینما در نحوه ساخت نهفته است و برای من تدوین فیلم «پسر شائول» کم هیجان‌ترین مرحله ساخت بود. اگر در کار، چیزی فیزیکی وجود نداشته باشد، برای من خسته‌کننده و کسالت‌آور می‌شود. وی تاکید کرد: وقتی بخواهی تدوین را روی فیلم ۳۵ میلیمتری انجام دهی باید ۱۰ برابر بیشتر حساسیت به خرج دهی تا این که بخواهی به صورت دیجیتال تدوین کنی.
نمس ممکن است مشکلاتی شبیه کن لوچ پیدا کند که تلاش داشت موادی برای قطع فیزیکی فیلمش «سالن جیم» در سال ۲۰۱۴ پیدا کند. این مشکل تا زمانی که پیکسار به کمک او آمد، ادامه داشت.
این کارگردان مجار که پس از بردن جایزه اسکار و گلدن گلوب، مدتی در لس‌آنجلس به سر برد، همان موقع اعلام کرد که یک فیلم انگلیسی زبان خواهد ساخت. اما او می‌گوید آن فیلم را پس از ساخته شدن‌«غروب» جلوی دوربین می‌برد. او گفته است مخالفتی با تولید برای استودیوهای آمریکایی ندارد و همه چیز به این بستگی دارد که اوضاع چگونه پیش برود.
این کارگردان موفق در پاسخ به این که آیا دوست دارد فیلمی ابرقهرمانی بسازد گفت: بدم نمی‌آید. در هالیوود برای این کار جایگاهی متفاوت وجود دارد که به قصه‌گویی گرافیکی کامپیوتری مربوط می‌شود. اما من بیشتر دوست دارم سراغ کارهایی بروم که مرا سورپرایز کنند و هنوز جای زیادی برای این کار وجود دارد.
«پسر شائول» سال پیش با نمایش در جشنواره کن موفق شد تا جایزه گرند ژوری و نیز جایزه فیپرشی را از آن خود کند. این فیلم برای دریافت جایزه اسکار فیلم خارجی زبان نیز بر رقبای توانمندی غلبه کرد.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار