کد خبر: 9858
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 - 14:50
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان مرداد (۱۵۰ روز) ۲۲ نفر در رودخانه‌ها، دریاچه سدها، استخر و سقوط در چاه غرق شده‌اند.

فراتاب- گروه کردستان: بنا به گفته «مصطفی فرامرزی» طی 150 روز گذشته، 22 نفر در آب های کردستان غرق شدند که از این تعداد چهار نفر در میانگین سنی یک تا ۱۰ سال، ۶ نفر ۱۰ تا ۲۰ سال، چهار نفر ۲۰ تا ۳۰ سال، ۲ نفر ۳۰ تا ۴۰ سال، چهار نفر ۴۰ تا ۵۰ سال و ۲ نفر نیز در میانگین سنی ۵۰ سال به بالا بودند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد غرق شدگی ۱۹ نفر جان خود را از دست داده و سه نفر توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شده و از خطر مرگ نجات یافتند.

 مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: کوچکترین فرد غرق شده کودکی ۲ ساله و مسن ترین آنها نیز فردی ۶۱ ساله بوده است.

«فرامرزی» همچنین اضافه کرد: ۶ مورد از افراد فوت شده در رودخانه های استان، هشت مورد در استخر، چهار مورد در دریاچه های سد استان و یک مورد نیز در چاه بوده است.

وی یادآور شد: شهرستان های سنندج و کامیاران هر کدام با چهار مورد بیشترین آمار غرق شدگی را در این مدت  داشته و بیجار و دهگلان نیز هر کدام با یک مورد کمترین تعداد افراد غرق شده را در مدت گذشته از سال جاری داشته اند.

«فرامرزی» با بیان اینکه بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شنا رخ می دهد، تاکید کرد: اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس در سریعترین زمان ممکن برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.

نظرات
آخرین اخبار