ایران به دنبال افزایش تنش با آمریکا تیست | فراتاب
کد خبر: 9855
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 - 12:09
ظریف در دیدار با نخست وزیر ژاپن اعلام کرد
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که ایران به دنبال افزایش تنش با آمریکا در خاورمیانه نیست.

ظریف: ایران به دنبال افزایش تنش نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران به دنبال افزایش تنش با آمریکا نیست.

به گزارش فراتاب به نقل از کیودو، ظریف روز چهارشنبه در ابتدای دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در شهر بندری یوکوهاما افزود: ایران از نقش و تلاش های دولت ژاپن برای کاهش تنش ها در منطقه به ویژه در خاورمیانه حمایت می کند.

نخست وزیر ژاپن هم در این دیدار گفت که دولتش به طور مداوم برای کاهش تنش ها در منطقه تلاش کرده و به این روال دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

«آبه شینزو» علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران همچنین از ظریف خواست در برجام بماند.  

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است ظهر امروز چهارشنبه با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و نیز تنش ها در منطقه و راهکارهای کاهش آن به تفصیل گفت و گو و در تبادل نظر شد.

کیودو نوشته است با توجه به اینکه این دیدار پس از سفر روز یکشنبه ظریف به «بیارتز» محل برگزاری اجلاس گروه هفت در فرانسه برگزار شده است دیدار مهمی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی وارد ژاپن شد پیش از این در شهر بندری یوکوهاما با «کونو تارو» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به ژاپن به چین رفت و با «وانگ یی» وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوهای دو طرف بود.

ظریف در ادامه سفر آسیایی خود قرار است امروز چهارشنبه راهی مالزی شود.

چین و ژاپن از شرکای اقتصادی و خریداران سنتی نفت ایران هستند.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار