کد خبر: 9829
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 - 02:10

فراتاب – گروه سیاسی: علی ربیعی، سخنگوی دولت در تایید سخنان اخیر رییس جمهور، اظهار کرد: راه درست برای امنیت جهانی دیپلماسی است و نفع همه در دیپلماسی است، منتهی اینکه امروز با این آمریکا صحبت کنیم اصلا امکان ندارد و شرایط عادلانه نیست.او افزود: ما از اول انقلاب یک اصلی داشتیم و رهبر معظم انقلاب بر دیپلماسی گسترده با جهان تأکید داشتند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: شرایط را آمریکا به هم زده است، آنها قاعده را به هم زدند و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کردند، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.

ربیعی تصریح کرد: یعنی آنها باید به شرایط قبل از خروج آمریکا بازگردند و تحریم‌‌ها را بردارند، آن زمان تازه ما تصمیم می‌گیریم، اولا محدوده ما فقط برجام است و هیچ پیش شرطی نداریم، نه چیزی بیش از آن،  تنها قاعده‌ای که داشتیم قاعده برجام بوده است.

او در اشاره به شروط پیشنهادی G7  و در راس آن آمریکا گفت: یک شرط اینکه ما سلاح هسته‌ای تولید نکنیم، و این در واقع نوعی به سخره گرفتن است چراکه ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای برای ما به فتوای مقام معظم رهبری حرام بوده و فتوا برای ما از قانون فراتر است، بنابراین ما هرگز دنبال این مسئله نبوده‌ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران با ۱+۵ درباره مسائل منطقه و موشکی هم مذاکره می‌کند، اظهار کرد: مذاکره ما فقط درباره برجام خواهد بود، در مورد امنیت منطقه ما اعتقاد داریم که بیگانه ها اگر از منطقه خارج شوند منطقه امن‌تر می‌شود، ما از هر ائتلاف و گفت‌وگویی در منطقه استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم امنیت منطقه در گفت‌وگو‌های بین منطقه‌ای باید صورت بگیرد، پس با آمریکا درباره منطقه و مسائل موشکی مذاکره نخواهیم داشت.

ربیعی تاکید کرد: با این همه از حسن نیت مکرون، رئیس جمهور فرانسه سپاسگزاریم و در جهت گسترش روابط دوجانبه و ادامه همکاری با سایر اعضای باقی مانده در برجام تلاش خواهیم کرد.

 

نظرات
آخرین اخبار