کد خبر: 981
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 13:10

به گزارش فراتاب، اما استون متولد۶ نوامبر ۱۹۸۸، بازیگر۲۷ ساله آمریکایی است. وی که از سال ۲۰۰۴ تا اکنون به عنوان بازیگر فعالیت می‌کند، از بازیگران سریال «درایو» بود. در واقع او در نوجوانی عضو یک تئاتر منطقه‌ای بود و به همین دلیل تجرب بازی روی صحنه را از ۱۱ سالگی دارد. او برای ادامه تحصیلش در رشته بازیگری به عنوان حرفه، راهی کالیفرنیا شد و سرانجام توانست در سال ۲۰۰۴ نقشی در یک سریال تلویزیونی به دست بیاورد. وی برای سریال «هیروز» یا «قهرمانان» تست بازیگری داد تا در نقش «کلیر» بازی کند، اما این نقش به نوجوان دیگری داده شد.
اما اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی «سوپر بد» در سال ۲۰۰۷به همه ثابت کرد. فیلم کمدی-ترسناک «زامبی‌لند» در سال ۲۰۰۹ یکی از فیلم‌های او بود که توجه یاد را به خود جلب کرد. او سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم کمدی «Easy A» نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال شد و سال بعد یعنی ۲۰۱۱ دو فیلم «خل، دیوانه، عشق» و «خدمتکار» ایفای نقش کرد. «اما» در این فیلم نقش اجینا اسکیتر را بازی می‌کند، نویسنده‌ای بی‌باک که با نوشتن رمانی درباره زندگی ظالمانه سیاهپوستان دشمنی تمام همشهری‌های خود را برمی انگیزد. او برای این فیلم با تسلط کامل به لهجه جنوبی صحبت ‌کرد. فیلم تحسین شدید منتقدان و یک موفقیت بزرگ تجاری را به همراه داشت.
استون که به عنوان بازیگر «مرد عنکبونی شگفت‌انگیز» انتخاب شده، در سال ۲۰۱۴ در فیلم «جادو در مهتاب» ساخته وودی الن در ژانر کمدی عشقی در کنار کالین فرت بازی کرد. این بازیگر که با سرعت پیش می‌تازد در سال ۲۰۱۶ بازیگر «آدم غیرمنطقی» بود و در برنامه شوی تلویزیون «شوی زنده شنبه شب» نیز حضور داشت. او برای آینده چند فیلم در دست ساخت یا اکران دارد که عبارتند از:
«شیدا» /Maniac
زمان اکران: ۲۰۱۶
این سریال تلویزیونی که از سال ۲۰۱۶ به روی آنتن می‌رود، پلات تعریف شده‌ای را ارایه نکرده است.
«لالا لند» به کارگردانی دمین شازل/ La La Land
زمان اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶
این کمدی درام موزیکال درباره یک پیانسیت جاز است که با یک بازیگر الهام بخش در لس‌آنجلس آشنا می‌شود. کارگردان این فیلم نویسنده فیلمنامه نیز هست و رایان گاسلینگ و جی.کی.سیمونز در کنار اما استون در این فیلم بازی کرده‌اند.
«نبرد جنسیت‌ها» به کارگردانی جاناتان دیتون و والری فاریس/ Battle of the Sexes
زمان اکران: نامشخص/ در مرحله پیش تولید
این فیلم کمدی درباره بابی ریگس قهرمان سابق تنیس است که با بیلی جین کینگ در یک نمایشگاه بزرگ روبه‌رو می شود و «نبرد جنسیت‌ها» شکل می‌گیرد. داستان این فیلم را سیمون بوفوی نوشته و اما استون در کنار استیو کارل در این فیلم بازی می‌کند.
«خانواده کرود ۲» به کارگردانی کرک دی میکو و کریس ساندرس/The Croods 2
زمان اکران: ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷/ در مرحله پیش تولید
این انیمیشن ماجراجویی کمدی برمبنای زندگی خانواده پیش‌تاریخی «کرود» جلو می‌رود. آنها در دنیایی سخت و خطرناک زندگی و ماجراهای جدیدی را در این قسمت تجربه می‌کنند. رایان رینولدز ، لسلی مان دیگر بازیگران این انیمیشن هستند.
«دلخواه» به کارگردانی یورگوس لانتیموس/ The Favourite
زمان اکران: ۲۰۱۷/ در مرحله پیش تولید
دسیسه‌های سیاسی پشت صحنه در زمان سلطنت ملکه آن، آخرین فرد سلطنت خاندان استوارت در این فیلم در مرکز توجه قرار گرفته است. اریچل وایس و اولیویا کولمن دیگر بازیگران این فیلم هستند.
منبع: سایت آی ام دی بی

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار