قاچاق 600 میلیون دلاری پوشاک از ترکیه در شش ماه | فراتاب
کد خبر: 98
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394 - 12:03
رییس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این‌که آمار واقعی از قاچاق نداریم، از قاچاق حدود 600 میلیون دلار پوشاک از ترکیه به کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

فراتاب: محمد مروج حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که امیدواریم با لغو تحریم‌ها قاچاق پوشاک به کشور نیز کاهش پیدا کند، اظهار کرد: جلسات زیادی با نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ... داشتیم اما هنوز این معضل حل نشده است.

 وی افزود: ما عدد واقعی از میزان قاچاق پوشاک نمی‌توانیم ارائه دهیم و همه آنها بر اساس حدسیات است؛ به‌طوری که عدد گمرک کشور مقابل را به عنوان واردات از آن کشور حساب می‌کنیم و مابه‌التفاوت آن با عدد واردات پوشاک در کشور، میزان قاچاق را مشخص می‌کنیم. به گفته رییس انجمن صنایع نساجی ایران، در شش ماهه نخست سال جاری حجم کل واردات پوشاک در گمرک ایران 5.5 میلیون دلار بوده و این در حالی است که گمرک ترکیه صادرات 600 میلیون دلاری پوشاک به ایران را در این مدت ثبت کرده است.

 مروج حسینی با اشاره به تلاش وزارت صنعت و سازمان حمایت برای پایین آوردن تابلوهای برندهای تقلبی در کشور گفت: تعداد این برندها به قدری زیاد است که فقط از یک برند نزدیک 80 مغازه در ایران ایجاد شده که هیچ کدام از آنها هم نمایندگی نیستند. وی افزود: این فروشگاه‌ها فقط یک اسم را کپی می‌کنند و حتی آن را در قالب نماینده رسمی به افراد دیگر نیز واگذار می‌کنند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است جلوی این کار را بگیرد. رییس انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: برخی نتایج این اقدامات را اخیرا دیده‌ایم و دیده شده که تابلوی یک فروشگاه پایین می‌آید و 10 روز بعد دوباره آن را بالا می‌برند.

 مروج‌حسینی با تاکید بر این‌که این کار قطعا غیرقانونی انجام می‌شود، گفت: بستن قرار‌داد‌ها و اخذ نمایندگی از برندهای معتبر دنیا به این راحتی‌ها نیست که یک فروشگاه بتواند 10 روزه این کار را انجام بدهد.

نظرات
آخرین اخبار