کد خبر: 9751
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1398 - 16:40
در رهگذر جشنواره بین المللی تئاتر مریوان؛
همزمان با اولین روز برگزاری چهاردهمین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، نمایشنامه «بازی و کودک»، گمگشتگی کودکان در دنیای آپارتمان نشینی را روایت کرد.

فراتاب استان کردستان- نمایش نامه «بازی و کودک» روایتگر کودکانی است که برای بازی به دنبال یک فضای مناسب می گردند اما هر بار به دلایلی نمی توانند این مکان را بیابند و نمی توانند بازی هایی همچون فوتبال را انجام دهند لذا این کودکان برای سرگرمی خود در اوقات فراغت رو به بازی های مخرب رایانه ای می آورند.

بنا بر گفته کارگردان این نمایش؛ در این نمایش سعی بر این شده است که مشکلات آپارتمان نشینی برای کودکان و مشکلاتی که برای بازی کردن آنها در آپارتمان نشینی بوجود می آید به نمایش گذارده شود.

«مریم مهدی پور» می گوید که با یک نمایش وارد این جشنواره شده است، این نمایش کار در بخش کودک بوده و امسال نیز برای اولین بار در بخش مسابقات این جشنواره داوری می شود.

کارگردان و بازیگر نمایش «بازی و کودک» معتقد است که چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان هم از نظر کیفیت اجراهای موجود و هم از نظر دارا بودن مخاطبان، یکی از بی نظیرترین جشنواره های کشور است.

به اعتقاد این کارگردان و بازیگر، چهاردهمین جشنوارهبین المللی تئاتر مریوان دارای کیفیتی عالی بوده و به صراحت می توان گفت که هیچ نقدی بر آن جایز نیست.

او می گوید که بر این جشنواره هیچ نقدی وارد نیست اما سردی هوای کردستان کمی او را آزار داده است و  امیدوار است که در آینده و در سال های آتی هیئت اجرایی این جشنواره میزان گرمی و یا سردی هوا را در زمانبندی اجراها در نظر بگیرند.

«مهدی پور» که برای چهارمین بار است در این جشنواره شرکت می کند تئاتر خیابانی را یکی از مهمترین هنرهای موجود می داند که می تواند تلنگری بر مردم و مسئولان بوده و باعث غنی شدن فرهنگ جامعه گردد.

 

گزارش از ظریفه احمدی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار