نتیجه آزمایش موشکی آمریکا رقابت تسلیحاتی جهانی است | فراتاب
کد خبر: 9746
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1398 - 17:38
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به آرمایش موشکی آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه به آزمایش موشکی میانبرد آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد: اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی بشود

سخنگوی وزارت امور خارجه به آزمایش موشکی میانبرد آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد: اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی شده که علاوه بر تشدید بی‌ثباتی و تهدید صلح و امنیت و بین‌المللی، هزینه‌های سنگین اقتصادی بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد.

به گزارش فراتاب به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقبیح و محکومیت اصرار آمریکا بر یکجانبه‌گرایی و خروج از پیمان‌های بین‌المللی و تضعیف حقوق، قواعد و هنجارهای بین‌المللی، از آزمایش موشک میان‌برد آمریکا در روزهای اخیر که با فاصله کمی پس از خروج آن کشور از «پیمان منع آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه» موسوم به INF انجام شد، ابراز نگرانی کرد.

وی در این رابطه گفت: این اقدام آمریکا ممکن است باعث رقابت تسلیحاتی در سطح جهانی شده که علاوه بر تشدید بی‌ثباتی و تهدید صلح و امنیت و بین‌المللی، هزینه‌های سنگین اقتصادی بر کشورهای دیگر تحمیل خواهد کرد که نتیجه آن کاهش سطح رفاه اقتصادی مردم در جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از جامعه بین‌المللی و همه کشورها خواست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا و خروج این کشور از معاهدات بین‌المللی که گامی به عقب در مناسبات بین‌المللی محسوب می‌شود، واکنش مناسب نشان دهند.

به گزارش ایرنا، آمریکا روز یکشنبه گذشته اقدام به آزمایش موشک کروز "توماهاک" کرد که طبق اعلام این کشور با طی بیش از ۵۰۰ کیلومتر مساحت به هدفش اصابت کرد.

این آزمایش موشکی بعد از آن انجام شد که آمریکا و روسیه چند روز پیش سرانجام از معاهده کنترل تسلیحاتی موسوم به معاهده ممنوعیت موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در اظهاراتی آمریکا را به «باز کردن دست خود» برای استقرار موشک‌های سابقا ممنوع طبق آن معاهده در بخش‌های مختلف جهان متهم کرد.

نظرات
آخرین اخبار