کد خبر: 9744
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1398 - 15:00
جلال محمودزاده نماینده مهاباد:

 فراتاب - گروه سیاسی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به گفته برایان هوک مبنی بر عدم تحریم غذا و دارو گفت: آمریکا اجازه ورود بعضی از مواد دارویی و نهاده‌های کشاورزی را نمی‌دهد. تعدادی از بیماران ما که داروهای خاصی مصرف می‌کنند دچار مشکل شدند. جلال محمودزاده  همچنین افزود: آمریکایی‌ها از یک طرف شرکت‌های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می‌کنند از طرف دیگر برای افکار عمومی می‌گویند که ما غذا و دارو را تحریم نکردیم.

وی در انتقاد به گفته‌ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر عدم تحریم غذایی و دارویی ایران گفت: به نظر من گفته آقای برایان هوک دروغ است. هم‌اکنون آمریکا اجازه ورود بعضی از مواد دارویی و نهاده‌های کشاورزی را نمی‌دهد. تعدادی از بیماران ما که داروهای خاصی مصرف می‌کنند دچار مشکل شدند. وقتی از تحریم دارو و غذا حرف می زنیم ؛ دقیقا از چه چیزی حرف می زنیم. این عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بیمارانی به بنده مراجعه کرده‌اند که نه در ‌ هلال‌ احمر، نه در بازارهای دولتی و نه در بازار آزاد که دارو گیر نیاورده‌اند.

جلال محمودزاده سخنان برایان هوک را فرافکنی دانست و گفت: تحریم‌ها هم شامل دارو و هم شامل مواد غذایی و نهاده‌های کشاورزی می‌شود. من نمی‌گویم نهاده‌های کشاورزی وارد نمی‌شود ولی نکته اینجاست که ما نهاده‌های کشاورزی را به سختی وارد می‌کنیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در پاسخ به پرسش که تحریم‌های غذایی و دارویی چگونه انجام می‌شود؟ گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف شرکت‌های اصلی واردکننده غذا و دارو را تهدید به جریمه می‌کند از طرف دیگر برای افکار عمومی می‌گویند که ما غذا و دارو را تحریم نکردیم. برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه توییتری وازارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که «مواد دارویی، محصولات کشاورزی، وسایل ارتباطی (اعم از خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها) و کمک‌های بشر دوستانه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد» مدعی شد که تحریم‌های سال ۲۰۱۲ایالات متحده نیز به همین صورت تحریف شده بودند.

 

نظرات
آخرین اخبار