کد خبر: 9732
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1398 - 18:00
ظریف در گفتگو با یورونیوز:

فراتاب - گروه سیاسی: محمدجواد ظریف در مصاحبه ی اختصاصی اش با یورونیوز اشاره کرد: می دانم برجام قطعاً بهترین توافق نبوده است، نه آن چیزی که من می خواستم و نه آن چیزی که آمریکا یا فرانسه می خواستند، همه ی ما گلایه هایی داشتیم.

وی در رابطه با دیدارش با امانوئل ماکرون نیز اظهار داشت: ما در این باره که چطور آمریکا می تواند به برجام بازگردد، صحبت کردیم، همچنین در این رابطه که اروپا چطور می تواند به تعهدات خود پایبند باشد.

وی افزود: گفتگوی خیلی خوبی با رییس جمهور ماکرون داشتیم و ایشان به گفتگو با شرکایشان ادامه می دهند تا ببینیم به کجا خواهیم رسید. رییس دستگاه دیپلماسی کشور صلاح اروپا را در حاکمیت قانون و چندجانبه گرایی در مقابل یک جانبه گرایی آمریکا دانست و عملکرد آمریکا را تهدیدی برای آینده ی اروپا قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه ی کشورمان در رابطه با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و به دنبال خروج از برجام نیز افزود: پس از شوک سال گذشته و همزمان با خروج آمریکا از برجام، پول ما یک سوم ارزش خود را بازیافته است. ما سال پیش بی اندازه متضرر شدیم و ایالات متحده مسئول خسارت عظیمی است که به اقتصاد دایران وارد شد که روزی، ناگزیر خواهد شد، آن را بپردازد.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه آیا ترامپ متن برجام را خوانده است یا خیر و برای این کار باید چه کند نیز بیان کرد: فکر می کنم خیلی ها متن این توافق را نخوانده اند و اگر رییس جمهور ترامپ هم چنین باشد، او را سرزنش نمی کنم، ولی فکر می کنم باید این کار را بکند و برای خواندن متن برجام لازم نیست راه دوری برود، این توافق سند شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نظرات
آخرین اخبار