بوعلی سینا افتخار عالم اسلام است | فراتاب
کد خبر: 9711
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1398 - 14:40
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بوعلی سینا از پزشکان شهیر و جزو شخصیت های کم نظیر جهان و افتخار عالم اسلام است.

 فراتاب_علمی: منصور غلامی پنجشنبه شب در آیین روز پزشک در آرامگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: همدان مبدا فیلسوف شهیر بوعلی سینا است.

وی افزود: بعد از اسلام، شخصیتی همچون ابن سینا پرچم دار اسلام بوده و در رشته های مختلف از جمله پزشکی تخصص داشته است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه همه کشورها دانشمندان خود را بزرگ و محترم می دارند بیان کرد: بوعلی سینا بزرگترین سرمایه ملی ایران و جهانیان است.  

وی ادامه داد: خاک ایران زمین مشاهیر زیادی از جمله بوعلی سینا را پرورش داده است و می توان از ظرفیت مفاخر این کشور در راستای امید، همدلی و همبستگی استفاده کرد. 

دکتر غلامی بیان کرد: این مفاخر چون در جهان شناخته شده هستند می توان با استفاده از این شخصیت ها پیوستگی و همبستگی را در ملل دنیا ایجاد کرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که روزی جزو  ایران بزرگ بودند با سیاست سیاست بازان مستکبر و مستعمره چی از مرزهای کشورمان جدا شدند که می شود با بهره گیری از مفاخر این کشورها را متحد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت های مستکبر با جدا کردن کشورها از ایران بزرگ، شعار خود مبنی بر اینکه تقسیم کن و حکومت کن را عملی کردند.

وی افزود: هر چند دولت های مستکبر ملت ها را در دیوارها سیاسی خود قرار دادند اما این مفاخر همدلی و پیوستگی را بیش از پیش می توانند تعمیق ببخشند. 

نظرات
آخرین اخبار