ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه‌ است | فراتاب
کد خبر: 9707
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 23:37
پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک:
وزیر بهداشت گفت: ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه‌ای است که طبابت را با حکمت و هنر در آمیختند.

فراتاب_ گروه علمی: سعید نمکی در پیامی به مناسبت روز پزشک عنوان کرد: ایران کهن، زادگاه پزشکان بلند آوازه ای است که قرن‌ها چون اختران فروزان و بر آسمان علم و هنر جهان درخشیدند، نامدارانی که طبابت را با حکمت و هنر درآمیختند تا در کتاب ایام، حکیمانی پرفروغ و جاودانه باشند.

روز پزشک را که زادروز بوعلی سینا، یکی از این حکیمان فرزانه بی‌بدیل است به همه پزشکان ارجمند سرزمینم، آنان که درون مرزها، خدمتگزار مردم دردمند کشورمان هستند و دیگران که در اقصی نقاط جهان به عنوان طبیبانی سرشناس، افتخار ایران عزیزند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در دستیابی به افتخارات برجسته سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اگرچه تلاش همه دست اندرکاران عرصه بهداشت و درمان کشور، ستودنی است اما نقش بی‌نظیر پزشکان، در راهبری و هدایت این حرکت عظیم و کسب دستاوردهایی همچون کاهش مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش امید به زندگی و ارتقای دیگر شاخص های سلامت در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی، فراموش ناشدنی است. درود می فرستم به روح بلند پزشکان شهیدی که در کنار رزمندگان دفاع مقدس، روپوش سپیدشان، کفن گلگون شان شد.

یقین دارم مردم شریف این سرزمین، مهربانی و همراهی جامعه پزشکی را در روزهای سخت گذشته و امروز فراموش نخواهند کرد، همکاران ارجمندمان نیز آگاهند که در این سرزمین مقدس، نامهربانان اندک اند و مهربانان و حق شناسان، کماکان بی‌شمار.

نظرات
آخرین اخبار