ظریف وارد نروژ شد | فراتاب
کد خبر: 9681
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1398 - 22:56
اسلو، میزبان بعدی دیپلماسی فعال ایران
ظریف در این سفر قرار است با نخست وزیر، وزیر صنعت و تجارت نروژ دیدار کند.

ظریف وارد نروژ شد

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دقایقی پیش وارد اسلو پایتخت نروژ شد.

به گزارش فراتاب به نقل از  ایرنا، ظریف در این سفر قرار است با نخست وزیر، وزیر صنعت و تجارت نروژ دیدار کند.
وی همچنین امشب در جمع ایرانیان مقیم نروژ سخنرانی می کند.
ظریف شب گذشته در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد. وی همچنین امروز با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، امروز با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه بویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.
ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI} به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.
رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز نیز با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو  و تبادل نظر کرد.
دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود.
وی در ادامه و پس از سفر به نروژ، روز جمعه در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و لودریان وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

نظرات
آخرین اخبار