چگونه آب معدنی 50 هزار تومانی وارد می شود؟! | فراتاب
کد خبر: 9601
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1398 - 16:50
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه آب‌های معدنی گران‌قیمت خارجی محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای ندارند و فقط به دلیل نام برند با این قیمت عرضه می‌شوند، گفت که طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد این نوع آب‌های

فراتاب-گروه اقتصادی:در روزهای اخیر فروش آب معدنی خارجی با قیمت‌ بالای ۵۰ هزار تومانی در بازار خبر ساز شد، تا جایی که حتی موضوع جمع‌آوری این نوع آب معدنی‌ها نیز مطرح شد. گفته می‌شود این کالا در فرانسه تولید می‌شود و به دلیل برند خاصی که دارد با این قیمت در بازار عرضه می‌شود.

در این رابطه پیمان فروهر - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه آخرین بار حدود یک سال پیش سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل، ورود این کالاها را ممنوع و مجوزهای واردات آن‌ها را تعلیق کرد، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو فقط  اجازه داد آب‌های معدنی گران‌قیمت موجود در گمرک توزیع شود که این موضوع مربوط به بیش از یک سال گذشته است؛ بنابراین طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد ورود آب‌های معدنی گران‌قیمت به کشور قانونی نیست و از راه قاچاق به کشور وارد شده است.

وی افزود: تشخیص مبدا ورودی قاچاق سخت است، اما مبدا تولید معمولا کشور فرانسه است.

فقط پول برند می‌دهیم

فروهر با بیان اینکه این نوع آب‌های معدنی گران‌قیمت نیز از منابع زمینی تهیه می‌شوند و تکنولوژی خاصی در ساخت آن‌ها استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: تنها دلیل قیمت بالای این نوع آب معدنی، برند آن‌ها است که در دنیا نیز برندهای لوکسی محسوب می‌شوند، اما مصرف‌کنندگان باید بدانند که محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای در این آب‌ها وجود ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تصریح کرد: این نوع آب معدنی گران‌قیمت را فقط برخی "از ما بهتران" می‌خرند و در مناطق شمالی تهران توزیع می‌شود.

فهرست کالاهای قاچاق موجود در سوپرمارکت‌ها چند صفحه آچهار است

وی با بیان اینکه آب معدنی ۵۰ هزار تومانی هنوز در سوپرمارکت‌های کمربندی شمالی شهر تهران زیاد دیده می‌شود،‌ گفت: فروش کالای قاچاق در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی در سوپرمارکت‌های تهران منحصر به این آب‌های بسته‌بندی نیست و اگر سازمانی بخواهد با کالاهای قاچاق موجود در سوپرمارکت‌ها مبارزه کند، ابتدا باید چند کاغذ آچهار فهرست تهیه کند.

فروهر ضمن اظهار بی‌اطلاعی از برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری این کالا از بازار، گفت: تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند که کالای ایرانی در کنار محصول خارجی که با تکنولوژی و کیفیت مشابه ساخته شده، اما قیمت آن ۵۰ برابر تولید داخلی است، قرار بگیرد و هم‌وطنان ما ترغیب شوند که محصول ایرانی را بخرند./ایسنا

 

نظرات
آخرین اخبار