ضرورت اصلاح قانون چک برگشتی در حوزه صنایع | فراتاب
کد خبر: 9547
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 08:10
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قانون چک برگشتی در حوزه مربوط به صنایع نیازمند اصلاح و بازنگری دوباره است.

فراتاب-گروه اقتصادی: سعید زرندی روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در یکی از شرکت های تولیدی قزوین برگزار شد، افزود: اجرای قانون چک برگشتی مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده است که این مشکلات را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کرده ایم.

زرندی افزود:تلاش می کنیم در سال رونق تولید به واحدهای تولیدی دارای مشکل در این زمینه، مهلت دوساله داده شود تا تغییراتی در قانون چک برگشتی برای واحدهای صنعتی به شکلی با تمهیداتی ویژه حل شود.

وی اضافه کرد:موقع قانون گذاری تنها شرایط ایده آل دیده می شود اما در عمل مشکلاتی به وجود می آید که بسیاری از واحدهای تولید را با مشکل مواجه می کند.

طرح اصلاح قانون صدور چک در جلسه علنی ۱۳ آبان سال گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان تحت عنوان «قانون اصلاح قانون صدور چک» ابلاغ شد.

ضرورت همکاری بانک ها و صنایع برای تحقق شعار سال

زرندی در ادامه به نقش بانک ها در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بدون همکاری بانک ها با صنایع تحقق این شعار ممکن نیست.

این مسئول گفت:موضوع رونق تولید را در سال جاری از طریق بانک مرکزی پیگیری و برای اجرایی کردن فضای رونق تولید نامه ای به استانداران سراسر کشور ارسال کرده ایم.

در ادامه این نشست به مشکلات چهار واحد تولیدی استان قزوین در زمینه مس کاتدی،کاشی و سرامیک و شیشه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

 

نظرات
آخرین اخبار