گزارش کامل از همایش سراسری روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین | فراتاب
کد خبر: 9545
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 07:30
همایش سراسری روسای شعب و مدیران ستادی بانک کارآفرین روز جمعه هجدهم مرداد ماه با حضور روسا و معاونان شعب سراسر

فراتاب-گروه اقتصادی: حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره ضرورت توجه به سرمایه انسانی تصریح کرد: در دنیای امروز سرمایه انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی محسوب می‌شود. درواقع می‌توان گفت سرمایه انسانی بخش نرم‌افزاری سازمان در نظر گرفته می‌شود که از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عناصر در ساختار سازمانی محسوب می‌شود. بدون وجود کارکنان باانگیزه، سازمان مسیر خود را به‌درستی طی نخواهد کرد.

تهرانفر با اشاره به رویکرد جوان‌گرایی در عرصه مدیریتی این بانک خاطرنشان کرد: ما در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس بانک خوش‌نام کارآفرین هستیم و بنابراین در مقطع کنونی این ضرورت توسط هیات مدیره و مدیران عالی بانک احساس می‌شد که بانک باید به مدیران جوان‌تر و خلاق‌تر سپرده شود.

وی افزود: بانک کارآفرین مدیون استفاده از تجربیات، توانمندی‌ها و تخصص مدیران ارشد برجسته بازنشسته نظام بانکی است. بالندگی بانک کارآفرین مرهون تلاش‌های یکایک این عزیزان است و لازم است یک‌بار دیگر مراتب سپاس و تقدیر خود را از تمام عزیزانی که صادقانه دانش و تجربه خود را در اختیار همکاران جوان بانک قراردادند، اعلام کنم.

عملکرد موفق بانک در سال ۱۳۹۷

 

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد بانک در سال ۱۳۹۷خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری و تعامل یکایک همکاران و تعامل و همت و تلاش یکایک همکاران، ترازنامه بانک در نیمه دوم سال حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد که به یاری خداوند این روند در سال جاری نیز باقوت و برنامه‌ریزی بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

تهرانفر تصریح کرد: در سال جاری دو هدف عمده دنبال خواهد شد. خوشبختانه در سال گذشته برخی از شعب و همکاران عملکرد بسیار درخشان و قابل قبولی از خود ارائه دادند که خارج از تصور بنده بود. از تمامی همکارانی که در دستیابی به اهداف شعبه موفق بودند و طرح هدف در شعب آنان به‌خوبی اجرا شد، تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بررسی عملکرد بانک کارآفرین در مقایسه با سایر بانک‌های خصوصی کشور تصریح کرد: بانک‌های خصوصی کشور در سال گذشته موفق به افزایش سپرده‌های دیداری خود در حدود ۶۷ درصد شدند. بانک کارآفرین در حدود ۱۱۱ درصد افزایش سپرده‌های دیداری را در سال گذشته شاهد بود. در بخش مربوط به سپرده‌های کوتاه‌مدت و عادی ۲۲ درصد رشد در بانک‌های خصوصی اتفاق افتاده است، درحالی‌که این رقم در بانک کارآفرین ۴۲ درصد بوده است.

وی افزود در بخش سپرده‌های بلندمدت که سود بانک را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بانک کارآفرین با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بود؛ درحالی‌که این رقم در بانک‌های خصوصی کل کشور رشدی معادل ۵/۶ درصد را نشان می‌دهد. این موفقیت حاصل تلاش تمامی همکاران عزیز ما در صف و ستاد بوده است.

وی افزود : عملکرد بانک کارآفرین نشان می‌دهد که به سمت جذب سپرده‌های دیداری و کم‌هزینه تغییر مسیر داده‌ایم.

در حوزه بین‌الملل مزیت رقابتی نسبت به سایر بانک‌ها داریم. بانک کارآفرین همواره به‌عنوان بانکی خوش‌نام در آسمان بانکی کشور در زمینه بین‌الملل خیلی خوب انجام‌وظیفه کرده است. در حال حاضر هم بهترین محصول و خدمات بین‌المللی و ارزی را بانک کارآفرین ارائه می‌دهد. برخی موانع و محدودیت‌ها در این بخش وجود دارد که با دقت و هوشیاری حتما موانع به حداقل کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب مشتریان جدید ارزی پراهمیت و دارای الویت است و همه باید کمک کنند تا منابع درآمدزا در بانک ایجاد و تقویت شود تا شاهد مشکلات کمتری شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به‌ضرورت تقویت بخش فناوری اطلاعات بانک تصریح کرد: ضرورت بسترسازی‌های زیرساختی وجود دارد و همکاران ما در این بخش تلاش می‌کنند تا با سرعت مسیر روبه‌پیشرفت و قابل‌قبول و درخور نام بانک کارآفرین ایجاد شود. کارهایی در دست انجام است که ان شاالله به همت همکاران به ثمر خواهد نشست.

وی همچنین خطاب به همکاران تصریح کرد: به دنبال حفظ و نگهداری و همچنین جذب مشتریان وفادار باشید تا با یاری خداوند، بانک باقدرت به مسیر خود ادامه دهد. حیات یک سازمان بر مبنای سود مشروعی است که به دست می‌آید. لذا سود سازی مشروع و متناسب هدف اصلی هر سازمان و بنگاه اقتصادی است.

بانکی پیشرو و قانون‌مدار

مهندس عطاء‌اله آیت‌اللهی عضو هیات مدیره بانک کارآفرین با برشمردن ویژگی‌های بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: بانک پرافتخار کارآفرین، با توجه به قدمتش در مقایسه با بانک‌های خصوصی به لحاظ تعداد شعب بانک بزرگی نیست؛ اما به لحاظ اعتبار، شفافیت، و قانون‌مداری بانکی پرافتخار، پیشرو و طراز اول است و این افتخارات و دستاوردها صرفاً حاصل تلاش جمعی همکاران بوده است.

عملکرد مثبت شعب بانک کارآفرین

بر اساس این گزارش مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی با اشاره به سیاستگذاری‌های انجام شده در سطوح عالی مدیریتی مبنی بر جوان‌گرایی و استفاده از جوانان کارآفرینی برای تصدی مسئولیت ریاست و معاون شعبه تاکید کرد: تغییرات ساختاری با مسائل و مشکلاتی روبه‌روست که خوشبختانه در خرداد ماه در سطح شعب انجام گرفته است، در مسیر خوبی قرار دارد و جا دارد در همین‌جا از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مدیریت امور شعب در این خصوص تشکر کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور در مقطع فعلی تصریح کرد: شرایط و محدودیت‌های اقتصادی موجود آثار مستقیمی بر عملکرد صنعت بانکداری کشور بر جای می‌گذارد. علیرغم مشکلات موجود در بخش اقتصادی کشور، عملکرد کلی شعب بانک مثبت ارزیابی‌شده است؛ و این امر صرفاً با تلاش و پایداری و نوآوری شما همکاران به‌ویژه کارکنان شاغل در شعب محقق شده است.

کارنامه مثبت بانک کارآفرین در بخش ارزی

در ادامه این همایش محمدرضا خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌المللی، انجام امور ارزی و بین‌المللی در کشور را در حال حاضر بنا بر دلایل خاص پیچیده‌ و زمان‌بر خواند و تأکید کرد: در تمام بانک‌های دنیا محصولات متنوعی به مشتریان ارائه می‌شود. در کشورهای دیگر عموماً تعداد شعب بانک‌ها کم است و در مقابل واحدهای ستادی که برای انجام کارهای کلان و سودآور طراحی‌شده‌اند، گسترده‌تر هستند و ساختار سازمانی آن‌ها متفاوت است. این در حالی است که بانک‌های ایرانی عمدتاً بر بانکداری تجاری و خدمات شعب به ساده‌ترین شکل ممکن تمرکز کرده‌اند. می‌توان گفت بانک‌های ایرانی خدمات خود را به دریافت سپرده و ارائه تسهیلات محدود کرده‌اند. به همین دلیل هرگونه تغییر در این دو بخش، بر سودآوری بانک‌های ایرانی تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

خورسندی یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی را تمرکز بر فعالیت‌های ارزی دانست و افزود: فعالیت‌های ارزی دامنه بسیار وسیعی برای سودآوری دارند. اگرچه شرایط فعلی و تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، فعالیت‌های ارزی با بانک‌های بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده و محدودتر کرده است، اما بااین‌وجود همچنان این خدمات می‌توانند برای بانک منشا سودآوری باشند.

وی همچنین گفت: بانک کارآفرین در زمینه فعالیت‌های ارزی، از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. اما این کافی نیست و لازم است با بازاریابی خوب و به‌موقع، این رقم را تا چند برابر افزایش دهیم. باید امیدوار باشیم که در آینده شرایط کاری برای بانک‌ها بهبود یابد.

خورسندی در ادامه از تلاش‌های شعب در زمینه بازاریابی و جذب مشتریان جدید ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه شعب ما در امر بازاریابی موفق عمل کرده‌اند. در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی جلساتی با سندیکای مربوطه تشکیل و توافقاتی نیز حاصل شد. حتی در شعب شهرستان‌ها باوجود محدودیت‌های زیادی که وجود دارد، همکاران ما با تلاش‌های خود به موفقیت‌هایی دست‌یافته‌اند. مشکلات پیش رو نباید ما را دلسرد کند و از فعالیت بازدارد. بلکه باید با هماهنگی بیشتر و به‌صورت هدفمند در این راه گام برداریم. من و همکارانم در مدیریت امور بین‌الملل از هیچ کمکی در این زمینه فروگذار نخواهیم کرد.

 

همگامی با تغییرات شتابان در عصر دانایی

 

در ادامه همایش افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی، سخنان خود را با محوریت استقبال از آینده آغاز کرد و تصریح کرد: در حال حاضر در عصر دانایی به سر می‌بریم و بزرگ‌ترین سرمایه ما، دانشی است که به آن مجهز هستیم. عصر دانایی خصوصیت‌هایی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به رشد حیرت‌انگیز علوم و فناوری‌ها و افزایش کمیت و کیفیت سامانه‌های باز اشاره کرد. در چنین شرایطی سازمان‌هایی موفق خواهند بود که از هم‌افزایی این عوامل استفاده کنند و با در اختیار گرفتن منابع، برای پیشرفت سازمان تلاش کنند.

 

معاون مدیرعامل در امور اجرایی در بخش دیگری از سخنانش شتاب تغییرات را از شاخصه‌های عصر دانش برشمرد و تاکید کرد: سازمان‌هایی می‌توانند در این عصر تأثیرگذار باشند و به حیات خود ادامه دهند که به پیشواز تغییرات آنی، سریع و پیوسته‌ای بروند که هرروز بر دامنه آن افزوده می‌شود، و برای همگامی و یا مهار آن برنامه‌ریزی کنند تا با درایت و تدبیر لازم آن را پشت سر بگذارند و با تطبیق خود با تغییرات شتابان و اجتناب‌ناپذیر، از فرصت‌های موجود به‌خوبی استفاده کنند. چنین سازمان‌هایی سازندگان عصر آینده هستند.

سازمان‌های موفق، صرفاً شرایط روز را در نظر نمی‌گیرند، بلکه شرایط آینده را هم پیش‌بینی و متناسب با آن برنامه‌ریزی و عمل می‌کنند.

 

کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت پیش‌بینی شرایط آینده در اتخاذ تصمیم‌گیری‌های کلان سازمانی خاطرنشان کرد: گرفتار شدن در دام روزمرگی یکی از عواملی است که انسان را اندیشیدن به آینده بازمی‌دارد. برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران سازمان نباید اجازه بدهند مشغول شدن به امور روزمره، آنان را از فکر کردن به آینده بازدارد. یک سازمان موفق باید تغییر را به‌عنوان هدف در نظر بگیرد و به آن باور داشته باشد، در غیر این صورت موفقیت سازمانی به دست نخواهد یافت.

 

وی تأکید کرد: برای ساختن آینده یک سازمان فقط تکیه‌بر داشتن امکانات کافی نیست، بلکه آینده سازمان‌ها به‌شدت از نظام ارزی و نگرشی افراد سازمان تأثیر می‌پذیرد. بنابراین برای ساختن آینده سازمان باید ارزش و نگرش کل افراد سازمان تغییر یابد.

 

لازم به ذکر است در پایان این همایش، منشور سازمانی و اصول مشتری مداری بانک کارآفرین توسط حمید تهرانفر مدیرعامل و مدیران ارشد این بانک رونمایی شدند و طی برگزاری آیینی خاص کارکنان متعهد و هم‌پیمان شدند در ادامه مسیر رشد و بالندگی و توسعه فعالیت‌های بانک در بخش‌های مختلف مفاد این اسناد را مدنظر قرار دهند و به‌دقت به آن عمل کنند.

 

نظرات
آخرین اخبار