بیماران خارجی زیر تیغ دلالان | فراتاب
کد خبر: 9404
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1398 - 18:00
رییس جهاد دانشگاهی استان قم هشدار داد:
رییس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: بسیاری از مسافران بیمار برای تامین خدمات درمانی مورد نیاز خود تحت سوء استفاده دلالان قرار می‌گیرند که با اجرایی کردن طرح گردشگری سلامت، می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

فراتاب_ گروه فراسلامت: به گزارش فراتاب، محمد حیدری در بازدید معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، عنوان کرد:‌ امروزه جهاد دانشگاهی توسط سایر نهادها و مقامات استان به‌عنوان یک نهاد صاحب نظر شناخته می‌شود و رییس این نهاد از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های استانداری است.

وی ادامه داد:‌ سالانه انجام چند طرح استانی به جهاد دانشگاهی قم واگذار می‌شود، برای مثال در سال گذشته طرح آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور به جهاد دانشگاهی استان سپرده شد، که با سودآوری ۸۰درصدی و با موفقیت به انجام رسید، هم‌چنین طرح تا بالندگی نیز در زمیه اقتصاد مقاومتی و با تولیداتی هم‌چون کتاب و مقالات توسط جهاد دانشگاهی استان به انجام رسید.
رییس جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد:‌ در زمینه مسائل فرهنگی نیز، جهاد دانشگاهی طرحی برای تبیین بیانیه گام دوم ارائه داد که توسط استانداری تایید لازم را گرفت و اولین طرحی بود که شورای فرهنگ عمومی استان به آن اعتبارمالی اختصاص داد و به همه نهادهای مربوطه نیز نامه زده شد که همکاری لازم را در زمینه انجام این طرح با جهاد دانشگاهی داشته باشند.
وی ادامه داد: در راستای طرح مذکور، قرار است که نشست‌هایی در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان قم برگزار شود که  هرکدام از این نشست‌ها حدود ۱۰الی ۱۲ پیش نشست دیگر برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این بیانیه  خواهند داشت.
حیدری بیان کرد: طرح‌هایی مانند گردشگری سلامت و ساماندهی ارز دیجیتال اوایل سال جاری در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است که مورد تایید استانداری قرار گرفته و سایر نهادهای استان نیز باید برای اجرای آن با جهاد دانشگاهی استان همکاری کنند.
رییس جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: استان قم به جهت زائرپذیری و حضور افرادی از ملیت‌های مختلف و وجود امکانات عمرانی، ظرفیت‌های خوبی برای اجرایی کردن طرح "گردشگری سلامت" دارد، بسیاری از مسافران بیمار برای تامین خدمات درمانی مورد نیاز خود تحت سو استفاده دلالان قرار می‌گیرند که با اجرایی کردن این طرح می‌توان با این پدیده مقابله کرد، باید سامانه‌ای یکپارچه وجود داشته باشد تا امکانات استان قم به‌ویژه امکانات درمانی در آن ثبت شده باشد تا افراد بتوانند به‌صورت آنلاین از خدمات و امکانات موجود در استان آگاه شوند.

نظرات
آخرین اخبار