بشار اسد از دید آمریکایی ها تا چه زمانی در قدرت می ماند؟ | فراتاب
کد خبر: 9361
تاریخ انتشار: 9 مرداد 1398 - 11:49
تحلیل سفیر پیشین آمریکا در دمشق:

فراتاب - گروه بین الملل: سفیر پیشین آمریکا در سوریه تاکید کرد، آمریکایی‌ها متقاعد شده‌اند بشار اسد تا انتخابات آتی سوریه رئیس جمهوری این کشور باقی خواهد ماند.

رابرت فورد، سفیر پیشین آمریکا در سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به اینکه روابط بهبود یافته فعلی بغداد و دمشق با آنچه آمریکا از عراق انتظار دارد، منطبق نیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قانع شده‌اند بشار اسد تا انتخابات آتی سوریه رئیس جمهوری این کشور باقی خواهد ماند.

رابرت فورد تاکید کرد: نیروهای آمریکایی برای مقابله با ارتباط ایران و سوریه از طریق منطقه التنف واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق در این منطقه باقی خواهند ماند.

سفیر پیشین آمریکا در سوریه در ادامه گفت: از جمله اهداف آمریکا از استقرار نیروهای خود در شرق سوریه ممانعت از نفوذ ایران در این منطقه است، آمریکا همچنین به دنبال حمایت از کردها در این منطقه و ممانعت از بازگشت داعش به آنجاست.

این مسؤول آمریکایی در عین حال با تاکید بر اینکه اغلب آمریکایی‌ها اهمیتی به آینده کردهای سوریه نمی‌دهند، از آنها خواست نسبت به این مساله هوشیار باشند.

فورد افزود: دولت آمریکا هشدار داد حمایت از کردها برای کنترل بر شمال شرق سوریه خطراتی را به همراه دارد.

وی بار دیگر بر حمایت آمریکا از ایجاد منطقه دولت خودگردان کردها در شمال سوریه تاکید کرده و مدعی شد: آمریکا به دنبال تقسیم سوریه نیست اما از ساختار سیستم غیرمتمرکز حمایت می‌کند.

این مسؤول آمریکایی افزود: ترکیه مصمم است تمام تلاش خود را برای ایجاد مسیر صلحی در سوریه انجام دهد.

فورد درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه که با نیروهای دولت سوریه مقابله می‌کنند، گفت: واشنگتن هیچ‌گاه اعلام نکرد که به دنبال اعزام نیروهایش برای جنگ با دولت سوریه است، من به تظاهرکنندگان سوری در حماه نیز گفتم منتظر نباشید نیروهای آمریکایی پیش شما بیایند.

فورد در سال ۲۰۱۱ زمانی که هنوز سفیر آمریکا در سوریه بود، به شهر حماه رفت و در یکی از تظاهرات‌ها شرکت کرد، دمشق این اقدام فورد را به منزله تحریک معترضان دانست.

او درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه اراضی سوریه نیز تاکید کرد: آمریکا از این حملات هوایی اسرائیل حمایت می‌کند. / ایسنا

نظرات
آخرین اخبار