کد خبر: 9336
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1398 - 23:32
صفین دزه ای

صفین دزه‌ای - سخنگوی  سابق حکومت اقلیم کردستان عراق

فراتاب – گروه اقتصادی: عراق از تنش‌های منطقه تاثیرپذیر است و نگاه بغداد و اربیل در این مرحله، حل و فصل سریع مشکلات با توسل به مذاکره و گفتگو است. اقلیم کردستان معتقد است در مرحله کنونی، تنش‌های منطقه با مذاکره و گفت‌وگو قابل حل است و نمایش قدرت نظامی و گسیل نیروها به منطقه تنها باعث متشنج شدن اوضاع خواهد شد.

ایران کشور دوست و همسایه عراق است و با اقلیم کردستان هم جدای از مناسبات سیاسی، دارای روابط ویژه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. بنابراین هر تنش امریکا با این کشور به زیان عراقی‌ها خواهد بود و در مدت اخیر هم مشاهده کرده‌ایم که دولتمردان عراقی و مسئولان اقلیم کردستان بارها بر لزوم احترام به قوانین بین المللی و پرهیز از سیاست تحمیل فشار و تحریم تاکید کرده‌اند.

اقلیم با خاتمه بحران اقتصادی به بازار مهمی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه تبدیل شده است و امیدواریم نمایشگاه اختصاصی ایران هم مشوق خوبی برای توسعه روابط کنونی اربیل و تهران باشد.

ما خواهان استفاده از توان و تجربیات بخش خصوصی ایران در اقلیم کردستان هستیم. البته همیشه هم اعلام کرده ایم که صادرکنندگان ایرانی با هدف ماندگاری بیشتر در بازارهای اقلیم به کیفیت و قیمت مناسب کالاها و محصول‌های خود توجه داشته باشند.

نظرات
آخرین اخبار