شناسايي 2 ميليون و 600 هزار مبتلا به فشارخون | فراتاب
کد خبر: 9305
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 13:37
وزیر بهداشت خبر داد؛
2 میلیون و 600 هزار فردی که از بیماریِ فشار خون خود خبر نداشتند با اجرای طرح ملی کنترل فشار خون شناسایی شدند.

فراتاب_ فراسلامت: به گزارش خبرگزاری فراتاب، وزیر بهداشت با اعلام این خبر در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما گفت: در مدت اجرای این طرح 30 میلیون و 500 هزار نفر در 40 هزار پایگاه و مرکز مورد سنجش قرار گرفتند. سعید نمکی افزود: جامعه هدف ما در این طرح 40 میلیون نفر جمعیت 30 تا 70 ساله بود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از مجموع افرادی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند 10 میلیون نفر هم شرایط ابتلا به فشار خون را دارا هستند.
نمکی گفت: این طرح بزرگترین طرح بسیج ملی فشار خون در سراسر جهان است که نخستین بار اجرا شد. وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت‌های مردم برای درمان از 50 درصد به 35 درصد کاهش یافت افزود: این طرح نیازمند مقدماتی بود که فراهم نشد و منابع پایداری هم برایش در نظر گرفته نشده بود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از پارسال به علت برخی کسری‌ها در منابع مالی مشکلاتی در گردش کار طرح تحول نظام سلامت کشور ایجاد شد.
نمکی با بیان اینکه تامین اجتماعی همچنان 8 هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها بدهکار است افزود: برخی بیمارستان‌های ما هزینه خدماتی را که 17 ماه پیش انجام دادند تاکنون دریافت نکرده اند. وی گفت: سه بسته اصلی طرح تحول نظام سلامت شامل کاهش پرداخت از جیب بیمار، ماندگاری دکتر در مناطق محروم و تامین دارو‌های بیماران صعب العلاج با قدرت ادامه می‌یابد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح در بودجه امسال دیده شده است و در تلاشیم تا سال آینده سهم پرداخت بیمار را برای درمان به 25 درصد کاهش دهیم. نمکی تصریح کرد: در تامین دارو‌های اساسی مورد نیاز مردم در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی گفت: در حالی که برخی ملزومات بیمارستان‌ها تا 200 درصد افزایش قیمت یافته است تعرفه بیمارستان‌های دولتی را تنها 10 درصد افزایش داده و سعی کرده ایم تا فشار بر دوش دولت باشد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: افزایش 8 درصدی حق ویزیت پزشکان متناسب با تورم نیست، اما با این حال با تخلف‌های احتمالی برخورد می‌کنیم. نمکی گفت: تا سه سال آینده تمام نقاط محروم کشور از نیروی بومی کافی برای بهداشت و درمان برخوردار خواهند بود. وی افزود: امسال و سال آینده 18 هزار پرستار به مجموعه درمانی کشور اضافه خواهند شد.

نظرات
آخرین اخبار