کد خبر: 930
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 04:45
فیلم «Jahar» که درامی ۱۲ دقیقه‌ای درباره تاثیرات اعمال زاخار سارنایف بر دوستان و همکلاسی‌هایش است، در فستیوال فیلم ترایبکا پیش‌نمایش می‌شود.

به گزارش فراتاب به نقل از گاردین، قرار است فیلمی کوتاه که توسط همکلاسی‌های سابق زاخار سارنایف، بمبگذار ماراتن بوستون ساخته شده، در فستیوال فیلم ترایبکای امسال پیش‌نمایش شود. این فیلم ۱۲ دقیقه‌ای که «Jahar» نام دارد (لقب آمریکایی سارنایف) روی احساساتی تمرکز می‌کند که دو دوست نزدیک او در روزهای بعد از بمبگذاری‌ها تجربه کردند.
هنری هِیز و زولان کانو-یانگز نویسندگان این فیلم کوتاه، روی این نکته تاکید دارند که به جای تحقیق و بازرسی این رخداد، فیلم آن‌ها درباره تاثیری است که این بمبگذاری روی کسانی که سارنایف را می‌شناختند گذاشت. کانو-یانگز که حالا برای وال استریت ژورنال می‌نویسد گفت: «ما به قصد آشکار کردن اینکه او چرا این کار را کرد وارد این پروژه نشدیم. وارد آن شدیم تا داستانی را درباره انواع دیگری از درد که او باعث و بانی آن‌ها بود تعریف کنیم؛ آسیب‌های جانبی که او به وجود آورد و اینکه او چطور به دوستانش صدمه زد.»
در فیلم، سه شخصیت حضور دارند که اخبار حملات ماراتن بوستون و تیراندازی بعد از آن را تماشا می‌کنند.
وقتی سارنایف در بمبگذاری‌ها شرکت کرد، تنها ۱۹ سال داشت. بعد از تیراندازی پس از بمبگذاری، شش نفر کشته و ۲۸۰ نفر مجروح شدند. آن موقع او دانشجوی دانشگاه دارت‌موت ماساچوست بود. در سال ۲۰۱۵، او بعد از دستگیری به مرگ محکوم شد. کانو-یانگز می‌گوید:‌ »به نظر خیلی آسان است که یک نفر را تروریست بخوانیم و این روایت را از او تعریف کنیم که تنها و دیوانه بود. اما حقیقت این است که خیلی‌ از کسانی که او را می‌شناختند، چنین دیدی نسبت به او نداشتند. قضیه از این پیچیده‌تر است. این کسی است که ما زمانی او را «دوست» می‌خواندیم. با گفته شدن این حرف، وقتی کاری این چنین می‌کند، آن وقت است که می‌دانید فردی که می‌شناختید دیگر وجود ندارد.»

منبع بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار