کد خبر: 9195
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1398 - 16:45
دکتر رئوف قادری مدیر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام کرد
روحانی و هیات دولت توافق خود را برای پیشبرد استراتژی‌های سه‌گانه توسعه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام کرده‌اند و هم اینک کمیسیونی تخصصی مسئول پیگیری و اجرایی آن کرده است.

فراتاب-محمد حسن گودرزی- نشست خبری ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی موسوم به ایران پِنِکس (IRANPENEX) برگزار شد.

به گزارش فراتاب، در این نشست خبری که مدیر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، برگزار کنندگان این نمایشگاه، هيئت مديره اتحاديه صنف فروشندگان نوشت افزار و اصحاب رسانه حضور داشتند، محمد رئوف قادری مدیر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام کرد که ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسییازدهم تا چهاردهم تیر ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در فضایی ۱۴ هزار متری و در 2 سالن برگزار می‌شود.

قادری در ادامه گزارشی از روند پیشرفت و اقدامات صورت گرفته در شهر آفتاب را ارائه داد و عنوان کرد: در سال جاری، 26 رویداد نمایشگاهی در شهر آفتاب در پیش داریم که از این تعداد 6 عنوان جدید است.

 مدیر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اشاره ای به استراتژی های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب داشت و تصریح کرد: روحانی و هیات دولت توافق خود را برای پیشبرد استراتژی‌های سه‌گانه توسعه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اعلام کرده‌اند و هم اینک کمیسیونی تخصصی مسئول پیگیری و اجرایی آن کرده است.این استراتژی‌ها عبارتند از انتقال نمایشگاه‌های پربازدید از تهران به نمایشگاه شهرآفتاب، تبدیل شهرآفتاب به یک شهر نمایشگاهی و نهایتا تبدیل شدن منطقه شهرآفتاب به منطقه آزاد تجاری.

وی ادامه داد: در ابتدا این صحبت ها در مورد شهر آفتاب جدی گرفته نمی شد. سال گذشته وقتی که حناچی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد تمامی دغدغه و برنامه های خود را با وی مطرح کرده و از او خواستیم که مشکلات و درخواست‌های شهر آفتاب را در جلسه هیأت دولت مطرح کند.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق افتاد و بررسی مسائل شهر آفتاب در دستور کار دولت قرار گرفت وحل مشکل عدم برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع داده شد.

قادری با اشاره به جلسهکمیسیون تخصصی و زیربنایی دولت در فروردین ماه سال جاری گفت: بیستم فروردین ماه سال ۹۸ کمیسیون تخصصی و زیربنایی با حضور چندین تن از وزرای دولت تشکیل جلسه داد و در آن بحث‌های مختلفی مطرح شد. در این جلسه عنوان شد که انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب یک ضرورت است، چرا که هزینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در تهران به زیان مردم است.

 مدیر مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: خوشبختانه با حمایت اعضای این کمیسیون مقرر شد که کارگروه ویژه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌ها برگزار شود و همچنین انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به صورت تدریجی به شهر آفتاب مورد تاکید قرار گرفت هر چند که با مخالفت نمایشگاه بین‌المللی مواجه شدیم اما این طرح به تصویب رسید.

وی گفت:  دوستانمان در وزارت صنعت عنوان کردند که زمینی در منطقه پرند خریداری کرده و احتمالاً آن را به نمایشگاه و مرکز تجارت جهانی تبدیل می‌کنند که در این کمیسیون تاکید شد که بهتر است هر گونه سرمایه گذاری در شهر آفتاب متمرکز شود

قادری سپس به برخی از مشکلات به وجود آمده در مورد مناطق آزاد در کشور اشاره کرد و گفت: عملکرد این مناطق به گونه ای بوده که به دلایل مختلف دولت مخالف تأسیس مناطق آزاد تجاری بیشتر در کشور است، اما با این حال قرار است تبدیل شدن شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری را در جلسه فردا (یکشنبه) تعیین تکلیف کنند.

قادری همچنین در مورد تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری گفت: تمامی تصمیمات اقتصادی کشور در تهران گرفته می‌شود و اگر بتوانیم شهر آفتاب را به منطقه آزاد تبدیل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود چرا که شهر آفتاب ورودی استان‌های دیگر به تهران است و تبدیل شدن آن به منطقه آزاد تجاری می‌تواند موجب رونق صنعت نمایشگاه‌داری با توجه به تحریم‌های موجود شود.

وی به موضوع عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب پرداخت و گفت: این موضوع در واقع این سوال خود ما نیز هست . پاسخ این سوال را مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب بایستی بدهند که چرا به رغم تاکید و آمادگی مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تهران و نمایشگاه شهرآفتاب و بخصوص تاکید بر اینکه ما اعلام کرده بودیم نمایشگاه را بطور کاملا رایگان در اختیار اصحاب قلم و ناشرین قرار می‌دهیم، اما این نمایشگاه را در مصلی به رغم مشکلات زیاد و ترافیک و ... برگزار کردند؟

قادری تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مدیریت اسبق و وزارت ارشاد، نمایشگاه شهر آفتاب به صورت رایگان در اختیار برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گرفت و همه هزینه‌ها که بیش از ده‌ها میلیارد تومان می‌شد نیز شهرداری تقبل کرده و هیچ هزینه‌ای متوجه وزارت ارشاد نبود. در واقع شهرداری شهر آفتاب را رایگان در اختیار ناشران قرار داد و جای سوال است که آیا به همان نسبتی که شهرداری هزینه‌ها را تقبل کرد آیا ناشران رایگان به نمایشگاه آمدند؟

 

 احتمال بازدید روزانه سه هزار نفر از ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار

در ادامه این نشست، مجید اکبری مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار با بیان اینکه در این نمایشگاه 100 شرکت کننده حضور خواهند داشت افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد افزایش یافته که امیدواریم تا آخرین زمان ثبت نام بر تعداد آنها افزوده شود.

اکبری اظهارداشت: در این دوره از نمایشگاه شاخه های مرتبط به صنعت نوشت افزار مانند محصولات تحریر، انواع دفاتر، تجهیزات مهندسی، انواع چسب، هدایای تبلیغاتی، لوازم اداری بایگانی، بازی های فکری کودک، نوجوان و سرگرمی، کیف، کوله و چمدان و شرکت های دانش بنیان مرتبط شرکت خواهند کرد.

وی مدیران و مسئولان خرید سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی، مدیرن مراکز و فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های نوشت افزار، مدیران فرهنگی کشور، استادان دانشگاه، دانشجویان هنر، طراحی صنعتی و معماری، عمده فروش ها، واسطه های فروش، شرکت های تبلیغاتی و مراکز چاپ و بسته بندی را از جمله مخاطبان این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار پیش بینی کرد روزانه بیش از سه هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.

اکبری ارایه آخرین توانمندی ها و فناوری های روز صنعت نوشت افزار، توسعه بازار داخلی و نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای، انتقال دانش و تکنولوژی صنعت نوشت افزار، صادرات محصولات تولیدی ایران، ایجاد ارتباط بین فعالان صنایع و تجار و شناسایی بازار جدید را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

نظرات
آخرین اخبار