محکومیت دو نماینده زن کُرد مجلس به حبس طولانی در ترکیه! | فراتاب
کد خبر: 9134
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397 - 20:02

به گزارش فراتاب به نقل از رویترز یک دادگاه در ترکیه دو سیاستمدار کُرد این کشور را به اتهام عضویت و نیز تبلیغات برای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

در همین راستا گولتان کیشاناک که نماینده سابق پارلمان ترکیه است و در سال 2016 در زمانی که شهردار مشترک دیاربکر بود توسط پلیس بازداشت شده بود به 14 سال حبس محکوم شده است.

همچنین بر اساس حکم این دادگاه صباحت تونجل دیگر نماینده سابق کُرد در پارلمان ترکیه نیز به 15 سال حبس محکوم شده است. تونچل که سه هفته است دست به اعتصاب غذا زده است در دادگاه شرکت نکرد.

اما کیشاناک ضمن رد کردن اتهامات و حکم صادره دادگاه گفت که عملا دو سال است که محکومیت غیرقانونی اش شروع شده است! وی ضمن قانونی و مشروع خواندن فعالیت هایش تاکید کرد که فعالیت های سیاسی اش کاملا دموکراتیک و بر اساس قانون بوده است.

لازم به ذکر است کیشاناک و توچل متهم شده اند هریک در جریان سحنرانی هایی از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) حمایت کرده اند. حزب مذکور از سوی دولت ترکیه یک سازمان تروریستی به شمار می رود و به همین دلیل دادگاه این دو نماینده سابق را به اتهام حمایت از این گروه به این محکومیت سنگین محکوم کرده است.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار