کد خبر: 912
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 13:23
در سرزمین ژرمنها (1)

 

فراتاب – لاله سنگ تراش: کمتر کسی است که اسم کشور آلمان را نشنیده باشد و نیز با توجه به گسترش ارتباطات در دنیای امروز درمورد آن مطلبی نشنیده یا نخوانده باشد. اما آنچه که بی شک مورد توجه است دیدگاهی است که انسان ها از مشاهدات و رویارویی خود با دنیای اطراف شان بیان می کنند.

علاقه من به تجربه کردن زندگی با مردمی دیگر، فرهنگی دیگر و بخصوص لمس تاریخ از نزدیک، با مشاهده آنچه از تاریخ گذشته به میراث به یادگار مانده است؛ نیروی محرکی شد تا با فراهم کردن فرصتی، سفری کوتاه را به چند کشور اروپایی آغاز کنم. نخستین ورود و همچنین منزلگاه من کشور آلمان و شهر واینهایم است.

آلمان بعنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادی این اتحادیه هم محسوب می شود. این کشور در ذهن عموم تداعی کننده یک کشور صنعتی، پرقدرت و همچنین یادآور خاطره جنگ جهانی دوم است. اما شاید به جرأت، لا اقل در مورد مردم کشورم بتوان گفت نیستند تعداد زیادی که اطلاع داشته باشند که آلمان تنها یک کشور صنعتی و قدرتمند و به اصطلاح با مردمانی خشک و اتو کشیده نیست. آلمان سرزمینی سرسبز، سرزمین فلاسفه، با تاریخی باشکوه و همچنین جنجالی، فرهنگی قابل تأمل و مردمانی سختکوش و با اراده است. آلمان را میتوان سرزمین قلعه ها و کاخهای افسانه ای نیز نامید.

آلمان را نمی باید تنها با شهرت قدرت اقتصادی و مالی اش که می باید با با جاذبه های گردشگری اش، لطافت طبیعت بکر و زیبایش، قلعه ها و کاخ های تاریخی و افسانه ای اش که یا بر کناره رودها و دریاچه ها یا بر فراز کوهها بنا شده اند؛ با موسیقی و ادبیات و فلسفه اش،با سنت های قدیمی پیوسته به امروزش، با چشمه های آب های معدنی شفابخشش باید شناخت.

آلمان را برخلاف عناوین خشنی که برایش در ذهنمان تداعی کرده اند میباید با موسیقی زیبای لالایی و شب بخیر یوهانس برامس، با بتههون، باخ و... و داستان های ماندگار خاطره انگیزی چون سفیدبرفی و هفت کوتوله بجای مانده از یاکوب و ویلهلم گریم شناخت. باید میان رنگین کمان لباس های سنتی مردان و بخصوص زنانش، در قصرهای باشکوهش خیال پردازی کرد.

این رویاپردازی به دور از واقعیت نیست . برخلاف بسیاری دیگر از مناطق اروپا و حتی سرزمین خودمان ایران آنچه من در طی دو سفر خود دراین کشور مساهده کردم روحیه خوب و بشاش مردم این سرزمین بوده است. آنها سریع با شما دوست نمی شوند،  از آنهاانتظار صمیمیت را در اولین برخورد نداشته باشید. اما چهره اکثریت آنها را نمی توانید وقتی با آنها با لبخند صحبت می کنید بدون لبخند ببینید.

در پیاده رویهای روزانه در محل زندگیتان احتمال شنیدن صبح بخیر روز بخیر و سلام را داشته باشید. و اگر شما پیشقدم بودید پاسخ را با روی گشاده دریافت خواهیدکرد.

آلمان از نگاه من سرزمین مردمی سخت کوش، باراده، جدی و درعین حال گشاده روست. گرچه آنها عنوان یکی از پرافتخارترین اقتصادهای دنیا را همراه خود دارند. سعی من براین است تا تجربه زندگی روزمره و مشاهدات خود از آنچه از قسمتهایی ازاین کشور را دیده ام نگاشته و در اختیار خوانندگان قرار دهم. سپس به کشورهای دیگر خواهم پرداخت.

نظرات
آخرین اخبار