افزایش ابتلا به اگزما در افراد دارای پوست خشک در فصل سرما | فراتاب
کد خبر: 9003
تاریخ انتشار: 14 آبان 1397 - 00:40
یک متخصص پوست و مو در گفتگو با مهر عنوان کرد؛
یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزما یک بیماری پوستی التهابی است، گفت: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیش تر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

فراتاب: مجید شهدی متخصص پوست و مو در گفتگو، درباره بیماری پوستی اگزما گفت: اگزما یک بیماری التهابی است که ممکن است بر روی پوست قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، سر، دست ها و گردن بروز پیدا کند.

وی شروع فصل سرما را در تشدید اگزما موثر دانست و اظهار کرد: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیش تر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

شهدی با بابیان اینکه علت مشخص ابتلا به این بیماری مشخص نیست، عنوان کرد: اگزما دلیل مشخصی نداشته و می تواند حتی ژنتیکی بوده و از زمان تولد تا بزرگسالی همراه فرد باشد اما برخی عوامل بیرونی نیزمی تواند در بروز آن موثر باشد.

وی برخی از این عوامل را برشمرد و گفت: تماس با مواد شوینده، مواد شیمیایی و به طور کل مواد تحریک کننده شایع ترین علت اگزما است اما عوامل دیگری از جمله مشکلات عصبی، استرس، تغذیه، مصرف برخی داروها، مواد شیمیایی، رطوبت و آب و هوا می‌تواند موجب بروز این بیماری پوستی شود.

این متخصص پوست و مو اگزما را شامل دو دسته حاد و مزمن خواند و تصریح کرد: این التهاب پوستی اگر حاد باشد با علائمی همچون زخم و ترشح های آب دار همراه خواهد بود.

شهدی اضافه کرد: اگزمای مزمن نیز با التهاب شدید پوستی، قرمزی و ترک خوردگی های شدید پوست همراه است.

وی با بیان اینکه اولین درمان برای اگزما عدم تماس با عوامل تحریک کننده آن است، توضیح داد: در اولین قدم برای درمان این بیماری باید از عوامل ایجاد کننده و تحریک کننده آن دوری کرده و سپس با مراجعه به پزشک نسبت به درمان اقدام کرد.

شهدی همچنین چرب کردن و مرطوب نگه داشتن زخم های اگزما را نیز درمان خانگی و موقت برای این بیماری خواند.  

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ابتلا به اگزما در فصل سرما، افرادی که پوست خشک دارند بیش تر از دیگران مستعد این بیماری بوده و برای پیشگیری از آن باید همواره پوست خود چرب و مرطوب نگه دارند.

مهر

نظرات
آخرین اخبار