پل ارتباطی بین قهرمانان کمیک بوک! | فراتاب
کد خبر: 900
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 07:36
گفت و گو با چادویک بوسمن در ارتباط با نسخه‌های جدید «کاپیتان آمه‌ریکا» و «پلنگ سیاه»

به گزارش فراتاب، وصال روحانی: در جریان فیلم «کاپیتان آمه‌ریکا: جنگ داخلی» که به زودی در سطح جهان اکران می‌شود، کاراکتر کمیک استریپی پلنگ سیاه نیز برای اولین بار در قالب یک فیلم سینمایی بلند به تماشاگران عرضه و معرفی می‌شود. این به واقع یک عامل شروع برای Black Panther است، زیرا به فاصله کمی اولین فیلم مستقل دربردارنده این شخصیت کمیک بوکی نیز به نمایش در می‌آید. حالا این بیم وجود دارد که اگر مردم کاراکتر پلنگ سیاه را در دل فیلم «جنگ داخلی» نپذیرند و او را پس بزنند، به دیدن فیلم مستقل او نیز روی خوش نشان ندهند و به این ترتیب ضرر بزرگی را برای استودیوی سازنده آن موجب شوند و پول فراوانی از این طریق به هدر برود. مصاحبه‌ای تازه با چادویک بوسمن که در هر دو فیلم رل پلنگ سیاه را بازی کرده، نشانگر این است که وی نگران این موضوع نیست و به خوبی می‌داند با کاراکتر پرنس تچالا (نام دیگری برای پلنگ سیاه) چه کند.

نقش و سهم شما در ورسیون جدید «کاپیتان آمه‌ریکا» چیست؟ آیا جزیی از ماجراها هستید و یا شما را همین طوری به وسط اتفاقات می‌اندازند؟
ـ تعبیر دوم صحیح‌تر است. من در این فیلم سهم و جایی اساسی ندارم و فقط وسط ماجراها سبز می‌شوم. این داستان درباره من و مختص من نیست و فیلم ویژه من، مدتی بعد از «کاپیتان آمه‌ریکا: جنگ داخلی» با نام کاراکترم اکران خواهد شد.
کاراکتر شما در چه مرحله‌ای از تکوین‌اش در این فیلم مشاهده می‌شود؟
ـ در این فیلم مرا با نام پرنس واکاندا مشاهده می‌کنید و موقعی که هنوز تبدیل به قهرمان بزرگ و خیالی پلنگ سیاه نشده‌ام. البته در درون و باطن چنین قهرمانی هستم، اما هنوز این تکوین شخصیت و تغییر ماهیت رسماً و به طور صد در صد اعمال نشده است.
آیا لهجه و گویش خاصی برای کاراکتر شما در نظر گرفته شده است؟
ـ بله، این گویشی است که آن را لهجه واکاندایی می‌نامند.
*پوشیدن لباس این کاراکتر چقدر جالب بود یا دردسر داشت؟
ـ لباس دردسر سازی است، زیرا پلنگ سیاه باید پوششی داشته باشد که کاملا به پیکر وی بچسبد. شاید آن قدرها هم زیبا نباشد، اما سرشار از هیجان و حرکت است.
حضور در این قالب و کارهای این کاراکتر تا چه حد برای شما سخت است؟
ـ من فقط می‌توانم بگویم هیچ یک از آمادگی‌های قبلی برای ایفای کامل این گونه رل‌ها کفایت نمی‌کند و فقط با شروع شدن کار و آغاز فیلمبرداری می‌توانید به عمق ماجرا و شدت مشکلات پی ببرید. تهیه کنندگان فیلم‌ها و مردم به من لطف زیادی داشته‌اند و به عنوان مثال کریس اوانز که رل کاپیتان آمه‌ریکا را بازی می‌کند، کمک شایانی به من کرده است. او البته سختگیری‌های لازم را هم در این خصوص دارد و در مواقع لزوم شوخی هم می‌کند. رابرت داونی جونیور ایفاگر نقش ایرون من نیز از هیچ کمکی دریغ نکرده است. به واقع کمتر کسی را دیده‌ام که در این عرصه یاری‌های لازم را به من نرسانده باشد.
شما در فیلم‌های قبلی‌تان نقش چهره‌های مشهور و تاریخی و حقیقی‌ای مثل جیمز براون و جکی رابینسون را ایفا کرده‌اید. از تفاوت‌های این رل‌ها با نقش کمیک استریپی «پلنگ سیاه» بگویید.
ـ طبعاً فرق‌ها و تفاوت‌ها در این زمینه فراوان است و مهم‌ترین آنها این است که آن رل‌ها مربوط به آدم‌هایی واقعی‌اند و در نتیجه باید ملاحظه شرایط را کرد، ولی این یکی (پلنگ سیاه) خیالی است و با آن می‌توان هر کاری را ـ البته در چارچوب قصه ـ انجام داد. تهیه فیلم‌های تاریخی و راجع به شخصیت‌های حقیقی نیز شیرینی ویژه خود را دارد. یکی از آنها آشنا و همکلام شدن با اعضای خانواده آنها به قصد سر در آوردن هر چه بیشتر از کاراکتر و کیفیت کارهای آنان و ترسیم هر چه صحیح‌تر آن بر پرده سینما است.
برای ایفای بهتر رل «پلنگ سیاه» چقدر تحقیق کردید و به مطالعات شخصی روی آوردید؟
ـ طبیعی است که به هر جا و نوشته‌ای که در آن اشاره‌ای به این کاراکتر و شخصیت‌های مشابه شده، رجوع کرده باشم. تمامی آنها را گرفتم و خواندم. این هم جنبه کاری داشت و هم با شوق یک کودک که در موقع خواندن آنها به شدت به وجد می‌آید، همراه بود. شما باید حتماً چارچوب کلی کار و احساسات آن شخصیت را بشناسید تا به طور کامل در آن فرو بروید.
آیا اصولا از قبل و در زمان کودکی کتاب‌های کمیک بوکی را می‌خواندید و این گونه داستان‌ها را تعقیب می‌کردید؟
ـ می‌خواندم، اما شیفته آنها نبودم و مثل یک کلکسیونر آنها را جمع نمی‌کردم. الان بحث پلنگ سیاه فرق می‌کند و باید موضوع آن را به طور اساسی در مشت خود بگیرم و بحث، فقط بحث خواندن و همسو شدن با آن نیست، بلکه پیدا کردن حس و رفتارهای غالب اوست.
چه میزان اکشن و حرکات تند در این فیلم نهفته است؟
ـ به اندازه کافی تحرک و اکشن در این فیلم و در این ماجرا وجود دارد. آنچه او را با سایر کاراکترهای کمیک استریپی متفاوت می‌سازد، این است که او بر خلاف آنها فقط یک قهرمان و چهره نجات دهنده مردم نیست، بلکه بر اساس داستان سلطان و حاکم کشور خود است. او در عین حال یک مبارزه‌گر و فرد اصولی هم هست و سنن مردم‌اش را رعایت و حفظ می‌کند. مردم نیز از آنچه او انجام می‌دهد، راضی‌اند.
آیا این تعبیر صحیح است که پلنگ سیاه با این اوصاف چیزی بین کاپیتان آمه‌ریکا و ایرون من است؟
ـ بله، همین طور است و شاید او یک پل ارتباطی بین آنها باشد.
منبع: Daily Telegraph

نظرات
آخرین اخبار