کد خبر: 899
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 06:51

به گزارش فراتاب، در یک رقابت بسیار فشرده فیلم جدید و کمدی «رییس» با بازی ملیسا مک کارتی توانست با اندک اختلافی فیلم کمیک استریپی «بتمن مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» را که دو هفته متوالی صدرنشین جدول پرفروش‌ها در سینماهای آمریکای شمالی بود، پشت سر بگذارد و سودسازترین فیلم در سه روز پایانی این هفته باشد، چیزی حدود ۴۵ هزار دلار اضافی این برتری خفیف و شکننده را به «رییس» بخشید ولی دو فیلم تازه اکران شده دیگر این هفته سرنوشت درخشانی نداشتند. «هنری سرسخت» که ساخته کمپانی STX است با فروش صرفاً ۵ میلیون دلاری به رتبه پنجم اکتفا کرد و «نابودی» از این هم ضعیف‌تر ظاهر شد و با ۱/۱ میلیون دلار فروش به رتبه پانزدهم قناعت ورزید و نام جیک جیلنهال بازیگر نقش اولش که در سالهای اخیر دائماً مطرح‌تر شده، نیز نجاتش نداد و رتبه‌ای بالاتر را نصیبش نکرد.
به سود مک کارتی
صدرنشینی «رییس» با فروشی ۴۸/۲۳ میلیون دلاری بیش از هر کسی به سود ملیسا مک کارتی تمام شد که ۱۰ سالی است هر کار کمدی با شرکت او در گیشه‌ها جواب می‌دهد و سود قابل قبولی را نصیب استودیوهای سازنده فیلم‌های او می‌کند. «رییس» رکورد جالب مک کارتی را هم که فیلم‌های سالهای اخیرش همگی با فروش حداقل ۲۰ میلیون دلاری کار خود را شروع کرده‌اند، استمرار بخشید. این روند و فروش‌های بالنسبه بالا فقط «سنت وینست» را که در هفته اول اکرانش در سطحی محدود اکران شد، در بر نمی‌گیرد و همین طور «این ۴۰ است» که رل مک کارتی در آن کوچک‌تر و کوتاهتر از آنی بود که به تنهایی بتواند مردم را به تالارهای محل پخش آن بکشاند. بدون احتساب این موارد این ششمین فیلم متوالی مک کارتی چاق و ۴۶ ساله است که کارش را با فروشی حداقل ۲۰ میلیون دلاری
(و به واقع ۴/۲۳ میلیون دلاری) شروع کرده و شروع این روند به فیلم «ساقدوش‌ها» در سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد. حتی نقدهای منفی برخی خبرنگاران و برخورد انتقادی شماری از مردم روی صفحات اختصاصی خود در فضای مجازی هم مانع از فروش قابل توجه «The Boss» و صدرنشینی آن در میان فیلم‌های در حال اکران در آمریکا و کانادا نشد. در عین حال تضمینی در دست نیست که «رییس» حتماً تا پایان زمان اکرانش در آمریکای شمالی ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد و شاید در این زمینه از «تامی» دیگر فیلم مک کارتی تبعیت کند که فروش‌اش در این منطقه از جهان ۱۰۰ میلیون دلاری نشد. با احتساب این که «رییس» فقط ۲۹ میلیون دلار آب خورده و خرج ساختش از این حد که این روزها در صنعت گران فیلمسازی بسیار پایین به حساب می‌آید فراتر نرفته، باید عملکرد این فیلم و شروع درآمدسازی‌اش در گیشه‌ها را یک موفقیت بزرگ تازه برای سازندگان آن و منجمله مک کارتی تلقی کرد. با این اوصاف ادامه موفقیت‌های مک کارتی هم تضمین شده نشان می‌دهد، بخصوص که قسمت سوم فیلم کمدی پرطرفدار «در هم کوبندگان ارواح» ۲۷ سال بعد از عرضه قسمت دوم با حضور مک کارتی در یکی از نقش‌های اصلی در نوبت نمایش قرار دارد و از آخرین روزهای خرداد ماه اکران عمومی خواهد شد.
۳۰۰ میلیون دلار در ۱۹ روز
اولین فیلم بلند سینمایی در بردارنده هر دو کاراکتر کمیک بوکی بت من و سوپرمن که دو هفته با برتری مطلق بر رقبا در صدر جدول آثار پرفروش سینماهای آمریکا و کانادا و به واقع کل جهان قرار داشت، این هفته با ۳/۵۴ درصد تنزل در فروش به رده دوم تنزل کرد اما فاصله‌اش با «رییس» که اول شد آن قدر کم است که می‌تواند مدعی تکرار و تجدید پیشتازی خود نیز بشود. فروش ۴۳/۲۳ میلیون دلاری «بت من مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» برای فیلمی که هفته سوم اکرانش را سپری می‌کند بیلان بدی نیست و این امر زمانی هویداتر می‌شود که در نظر بگیریم پس از ۱۹ روز اکران در آمریکای شمالی فروش این فیلم به مرز ۳۰۰ میلیون دلار بسیار نزدیک شده و امروز (سه شنبه) از این مرز به راحتی می‌گذرد و تا عصر دیروز (دوشنبه) رقم ۶/۲۹۶ میلیون دلار در این منطقه از دنیا برایش به ثبت رسیده بود. «بت من مقابل سوپرمن» با فروش این هفته‌اش به سومین فیلم سینمایی پرفروش ساخته شده از روی کمیک بوک‌های شرکت دی سی کمیکز در تمامی تاریخ تبدیل شد و در این راه آخرین نسخه سوپرمن را که «مرد پولادین» نام دارد و به فروشی ۲۹۱ میلیون دلاری در آمریکا دست یافته بود، پشت سر گذاشت. این در حالی است که فروش فیلم با شدت و حدت در سایر کشورهای جهان همچنان ادامه دارد و رقم کلی سودسازی‌اش ظرف حداکثر امروز (سه‌شنبه) در سطح دنیا از ۸۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد.
محصول بازیهای ویدیویی
رتبه پنجم در جدول پرفروش‌های این هفته سینماهای آمریکا و کانادا همان طور که پیشتر آمد، به فیلم جدید «هنری سرسخت» رسید و این در حالی روی داد که درآمدسازی این فیلم از ۵ میلیون دلار در بیش از ۳ هزار سالن چندان فراتر نرفت. البته پیش‌بینی این که این فیلم چه خواهد کرد و فروش‌اش به چه میزان می‌رسد از آغاز هم سخت بود زیرا یک اکشن بیش از حد متکی بر کاراکتر اول خود است و نمی‌شود آن را با نمونه‌هایی مشابه قیاس و بر اساس آن نتیجه‌گیری کرد. در هر حال برتری قاطع عددی در میان بینندگان هفته نخست فیلم با مردان بود که ۷۶ درصد از بلیت‌های ارائه شده در هفته نخست را خریدند و از منظر سنی نیز ۶۷ درصد تماشاگران فیلم به طبقه سنی ۱۷ تا ۳۴ سال تعلق داشتند. STX شرکت سازنده این فیلم روی مواردی مثل تشخیص دقیق مخاطبانش هم کار و سرمایه‌گذاری کرد و چون باورش این بود که اکثر بینندگان بر اساس داستان این فیلم طرفداران بازیهای ویدیویی هستند، آنها و سلایق‌شان را نشانه گرفت و آمار حاکی از آن هستند که واقعاً ۷۲ درصد از بینندگان هفته اول «هنری سرسخت» طرفداران همین بازیها بوده‌اند.
«زوتوپیا» در خط ابرقهرمانان
«Zootopia» کارتون موفق اخیر والت دیسنی این هفته نیز جزو ۵ فیلم پرفروش آمریکای شمالی باقی ماند و در واقع در رده سوم قرار گرفت. این فیلم در سایه فروش ۳/۱۴ میلیون دلاری‌اش در این هفته و پس از ۴۰ روز اکران در آمریکای شمالی ۲۹۶ میلیون دلاری شد و درست مثل جدیدترین ورسیون ابرقهرمانان کمیک بوکی یعنی «بت من مقابل سوپرمن» امروز و فرداست که ۳۰۰ میلیون دلار را هم پشت سر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد میزان تنزل فروش «زوتوپیا» نسبت به هفته قبل از ۷/۲۵ درصد فراتر نرفت و این با توجه به این که فیلم ششمین هفته نمایش‌اش را سپری می‌کرد و از چهارشنبه (فردا) وارد هفتمین هفته پخش خود می‌شود، تنزل اندکی محسوب می‌شود.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار