جدال «بتمن مقابل سوپرمن» به بیش از 800 میلیون دلار رسید! | فراتاب
کد خبر: 893
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 03:06
در جدول پر فروش‌های سینماهای جهان به دست آمد

به گزارش فراتاب، «بت من مقابل سوپرمن» که نام جنبی و کامل کننده «طلوع عدالت» را به آن داده‌اند. هر چند رتبه اولش را در جدول پر فروش‌های سینماهای آمریکای شمالی پس از دو هفته صدرنشینی مطلق در این منطقه از دست داد اما در اکثر قاره‌ها و کشورهای دیگر در صدر ماند و هفته پر فروش دیگری را سپری کرد.
میزان فروش این فیلم در اروپا، آمریکای لاتین، آسیای شرقی، شمال آفریقا و کل اقیانوسیه در هفته سپری شده به ۳۴ میلیون دلار رسید و حالا این فیلم طی قریب به ۳۰ روز اکران در تمامی جهان ۷۸۳ میلیون دلار فروخته و عنقریب است که ۸۰۰ میلیون دلار را هم رد کند. با همین رقم فعلی (قریب به ۷۸۴ میلیون) «بت من مقابل سوپرمن» در رده پنجاه و نهم پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفته و درست پشت سر «اسپایدرمن ۲» نشسته است. ویژگی متفاوت این فیلم لااقل از منظر دوستداران کارهای کمیک استریپی این است که برای اولین بار در قالب یک فیلم بلند دو «ابر قهرمان» پر طرفدار همچون مرد خفاشی (بت من) و مرد پولادین (سوپرمن) را کنار یکدیگر قرار داده و هر چند آنها لزوماً با یکدیگر همراه نیستند و در ستیز با اشرار و بدی‌ها دست یکدیگر را نمی‌گیرند و برعکس گاهی مقابل هم می‌ایستند و قصد حذف دیگری را دارند، اما همین مسئله و جذابیت حضور هر دو نفر کنار یکدیگر مردم را در غرب به سالن‌های سینما کشانده و رونق چشمگیر هفته‌های اخیر را شامل حال این فیلم کرده است. شاید تکرار این تجربه و قرار دادن مجدد بت من و سوپرمن کنار یکدیگر و به واقع ساختن قسمت دوم فیلم بر پایه سود کلان فوق یک برنامه قطعی دی.سی.کمیکز خالق و مالک هر دو کاراکتر باشد اما با توجه به طرح ساخت «بت من» بعدی به صورت مستقل، در تهیه قسمت احتمالی بعدی «بت من مقابل سوپرمن» تاخیر خواهد افتاد. هر چه هست این فیلم جدیدترین سند قاطع در خصوص محبوبیت و اشاعه چشمگیر کارهای کمیک استریپی در سطح جهان است که هر چقدر هم که تعداد فیلم‌هایی از این قبیل بیشتر ساخته می‌شود، باز از حجم استقبال از آنها و فروش نجومی‌شان کاسته نمی‌شود. شایان ذکر است که به رغم فروش بالای این فیلم در سطح دنیا و حرکتش به سوی هدف ۹۰۰ میلیون دلار و حتی فراتر از آن، برخی کارشناسان این فیلم را که ساخته زاک اسنایدر است، یک نسخه ضعیف در میان کارهای اخیر کمیک بوکی نامیده‌اند. این در حالی است که در مورد نحوه بازی بن افلک در رل بت من هم که اولین تجربه وی در این رل و کلاً در یک فیلم کمیک بوکی است، نظرات موافق و مخالف بسیاری داده شده و برخی آن را نپذیرفته و دور از سنت‌های این ژانر نامیده‌اند. در نقطه مقابل هنری کاویل در سومین مرتبه فرو رفتن‌اش در قالب سوپرمن بازی تایید شده‌تری را در این فیلم در قیاس با افلک ارائه داده است.
کارتون‌ها همچنان در اوج
دومین فیلم پر فروش جهان در هفته‌ای که گذشت، انیمیشن پر طرفدار «Zootopia» بود. این فیلم در ۷۸ کشور و بازار و منطقه مختلف مجموعاً ۵/۲۷ میلیون دلار فروخت تا پس از ۷ هفته نمایش در سطح جهان به ۸۵۲ میلیون دلار دست یابد و این فقط ۳/۴ میلیون دلار از میزان درآمدسازی «درون»، موفق‌ترین کارتون سال پیش جهان که جایزه اسکار را هم برد، کمتر است. رسیدن «زوتوپیا» به یک قدمی «درون» که نوید دهنده عبور آن از مرزهای فروش این فیلم ظرف روز جاری (سه شنبه) است، در شرایطی شکل گرفته (و والت دیسنی را پس از ارائه «یخ زده» پر فروش‌ترین کارتون تاریخ در سال ۲۰۱۳ صاحب افتخار تازه‌ای کرده و کلکسیون دستاوردهای این استودیو را ظرف ۹۵ سال کارتون سازی بهتر و پر فروغ‌تر کرده) که اکران این فیلم در برخی کشورهای بالقوه بسیار سودساز و شیفته کارتون مثل ژاپن هنوز شروع نشده و طبعاً با شروع نمایش آن در این دست کشورها «زوتوپیا» از مرز ۹۰۰ میلیون دلار هم عبور خواهد کرد. این امر طبعاً این سوال را ایجاد می‌کند که چرا کارتون‌ها پس از حدود دو دهه خاموشی (در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰) و کم شدن چشمگیر رونق‌شان طی آن ایام از اواخر دهه ۱۹۸۰ با این حجم چشمگیر از نو اوج گرفته‌اند و سبب‌ها و دلایل علمی این فرآیند چه بوده است. سوالی که والت دیسنی و شریک موفق و بزرگش در کارتون سازی یعنی پیکسار معمولاً جوابی به آن نمی‌دهند.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار