کد خبر: 890
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 20:40
در دیدار روحانی و رنتزی رخ داد:
در جریان سفر متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و هیات عالیرتبه 250 نفری اش، 7 سند همکاری میان دو کشور ایران و ایتالیا به امضا رسید

فراتاب: «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا با دستور كار گسترش و ارتقای روابط دوجانبه در دوران پسا تحریم در صدر یك هیات 250 نفری سیاسی و اقتصادی صبح سه شنبه با استقبال «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد تهران شد. وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شركت های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می كنند.

 

ایتالیا در پی توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی در تكاپو برای تبدیل شدن به نخستین شریك تجاری ایران در اروپا است و سفر وزیران امورخارجه، امور زیربنایی، توسعه اقتصادی و كشاورزی به ایران حاكی از تلاش رم برای بازسازی روابط با تهران است. در همین چارچوب امروزبعد از ظهر دکتر حسن روحانی ،رئیس جمهوری کشورمان میزبان، متئو رنتزی بود روحانی سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران در زمانی كمتر از 3 ماه از سفر هیات ایرانی به این كشور را نشانه اراده قوی دولت ایتالیا برای توسعه روابط و همكاری‌ها دانست و افزود: امروز و پس از پایان تحریم‌ها، ایتالیا به عنوان كشوری پیش‌رو و پیشگام در گسترش روابط و همكاری‌های ایران با اتحادیه اروپا است.

 

لازم به ذکر است  ایران و ایتالیا در جریان سفر ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به تهران 7 سند همكاری در زمینه های مختلف امضا كردند. این اسناد در دو بخش دولتی و خصوصی شامل یادداشت تفاهم همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همكاری صنعتی، بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چهارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا و تفاهم همكاری بین شركت انی و شركت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا و یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا بوده است.

نظرات
آخرین اخبار