در حال نزدیک شدن به نقطه پایانی بحران سوریه ایم | فراتاب
کد خبر: 887
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 17:54
ابراز امیدواری عبدالهیان:
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه از ورود روند گفت و گوهای سیاسی بین حكومت سوریه و نمایندگان گروه های معارض و جامعه مدنی به مرحله جدید خبر داد و گفت: از این كه به حل سیاسی این بحران نزدیك می شویم، خرسندیم.

به گزارش فراتاب به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان ظهر سه شنبه در حاشیه دیدار با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور سوریه در جمع خبرنگاران افزود: امروز گفت و گوهای مهمی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص ادامه روند سیاسی در این كشور داشتیم.
وی اضافه كرد: برخی نگرانی هایی كه وجود داشت با وی مطرح كردیم؛ از جمله نگرانی های موجود در سوریه افزایش اقدامات گروه های مسلح بی مسئولیت در این كشور در روزهای اخیر و افزایش موارد نقض آتش بس است كه نگران كننده بوده و می تواند به روند سیاسی این كشور آسیب برساند.
وی ادامه داد: در عین حال بحث ارسال كمك های انسان دوستانه از طرف برخی از جهات به صورت گزینشی انجام می شود و این هم مشكلاتی را ایجاد كرده است.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با حمایت از تلاش های دی میستورا و روند سیاسی در سوریه، اظهار داشت: از این كه به حل سیاسی در سوریه نزدیك می شویم خرسندیم و امیدواریم همه طرف های منطقه ای و بین المللی در دو مسیر مبارزه جدی با تروریسم و تقویت روند سیاسی گام های اساسی و مهم برداشته و از اقدامات متعارض كه به نفع سوریه و مردم سوریه نخواهد بود، دست بردارند.
امیرعبداللهیان اضافه كرد: تلاش هایی كه تا الان انجام شده در مجموع روند رو به جلو را نشان می دهد منوط بر این كه روند مبارزه با تروریسم تقویت شود و این گفت و گو ها بین نمایندگان واقعی مردم سوریه و نمایندگان حكومت این كشور به سرانجام مناسبی برسد.
وی در خصوص روند مذاكرات در سوریه نیز گفت: تلاش هایی كه در سازمان ملل به عمل آمده در این جهت بود كه صرفا گروه های معارضی كه معتقد به راه حل سیاسی هستند، حضور پیدا كنند هر چند برخی از گروه های تروریستی تلاش كردند با نقاب و چهره جدید وارد گفت و گو شوند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: در گفت و گوهای امروز هم آقای دی میستورا تاكید كرد كه هیچ ارتباطی بین گفت و گوها با سازمان ملل و جریانات تروریستی نخواهد بود اما همچنان موضوع لیست گروه های تروریستی یكی از موضوعات پر ابهام در این مذاكرات و روند سیاسی است.

نظرات
آخرین اخبار