کد خبر: 880
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 12:24
تصویری از جمجمه " لیزا ژراردینی" زنی که "داوینچی" تابلوی مشهور "مونالیزا" یا " لبخند ژکوند" را به احتمال زیاد از چهره وی کشیده است.

فراتاب-محققان ایتالیایی پس از انجام آزمایش روی استخوان هایی که در یک دخمه در زیر زمین یک صومعه فلورانسی پیداکردند, احتمال می دهند این اسکلت متعلق به « لیزا ژراردینی » باشد.

آزمایشات کربن روی این استخوانها نشان میدهد زمان مرگ این فرد با ژراردینی تطابق دارد. علاوه بر این، اسناد تاریخی حاکی از آن است که این زن ایتالیایی در زیرزمین صومعه «سنت اورسولا» در فلورانس دفن شده است.

این تیم تحقیقاتی قرار است با انجام آزمایشات DNA ارتباط بین یافتههای جدید و باقیمانده اسکلت فرزندان ژراردینی را مشخص کنند.

تاریخدانان بر این عقیده هستند که لیزا ژراردینی مدل داوینچی، روزهای پایانی عمرش در سال 1542 را در این صومعه سپری کرده است، بنابراین احتمال این که این استخوانها متعلق به او باشد، بسیار بالا است.

«لیزا ژراردینی دل ژکوندو» عضوی از خانوادهای تقریبا اشرافی برخاسته از روستا بود که با «فرانچسکو دل ژکوندو» - تاجری ثروتمند - ازدواج کرد و لبخند پر رمز و رازش با گذشت بیش از 500 سال از خلق نقاشی داوینچی هنوز سوژه مطالعات علمی است.

داوینچی مخترع و نقاش ایتالیایی 15 سال وقت گذاشت تا شاهکار عمرش را خلق کند.

نظرات
آخرین اخبار