کد خبر: 8788
تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 - 18:51
شقایق کمالی
روز گذشته در حالی «محرم اینجه» آخرین میتینگ انتخاباتی خود در آنکارا را برگزار کرد که بیش از دو میلیون شهروند آنکارایی در این میتینگ حاضر شدند.

فرتاب - گروه بین الملل: روز گذشته در حالی «محرم اینجه» آخرین میتینگ انتخاباتی خود در آنکارا را برگزار کرد که بیش از دو میلیون شهروند آنکارایی در این میتینگ حاضر شدند. برای نخستین بار در تاریخ حزب سابقاً نخبه گرای جمهوری خواه خلق این میزان شور و هیجان مردمی در میان شهروندان ترکیه ایجاد کرده است. در ادامه به مهم ترین مطالبی که محرم اینجه در این میتینگ اظهار کرد خواهیم پرداخت:

روز یکشنبه  من و تو و او نیست بلکه ما هستیم.

روز یکشنبه در یالوا رای داده و مستقیم به آنکارا می آیم...

هیچ احساس انتقام ندارم. اما این سه آژانس خبری ، آنادولو، تی.آر.تی، و.ی.س.کا، را - به دلیل دروغ پردازی و بی طرف نبودن در انتخابات -  به دادگاه عادل و بی طرف خواهم فرستاد.  در دوره ریاست جمهوری من روسری ات را در هر جایی که دوست داری آزادانه و بی ترس بر سرت کن.

اردوغان اطرافیانش را عوض کرد، چیزی درست نشد، وزرایش را عوض کرد چیزی دست نشد، کاخ ریاست جمهوری اش را عوض کرد، نشد، ساختار دولت را عوض می کند و چیزی درست  نمی شود، اردوغان تو عوض بشوی همه چیز درست می شود. در خانه در ترکیه آتش سوزی شده است، اردوغان تیم آتش نشانی را عوض می کند.

 

برای من مهم نیست که شما چپی هستید یا راستی، با حجابید یا بی حجاب. برای من فقط این مهم است که شما کارتان را بلد هستید یا نه.  من روی کارآفرینی تمرکز می کنم و وزارت صنایع و کارآفرینی را ایجاد می کنم.به علاوه وزارت تجارت و اصناف را ایجاد خواهم کرد.

اردوغان برای عبور از پلی که در استانبول درست کرده 228 لیر عوارض می گیرد. در حالی که عوارض پلی که دمیرل ساخته است 11 لیر است. اردوغان می گوید هر کسی که پول داشته باشد می تواند از این پل عبور کند. کسی که ندارد نباید از روی این پل بگذرد. فردا خواهد گفت که هر کسی که پول دارد مریض بشود. حتی اگر فردا بگوید که هر کسی که پول دارد می تواند زندگی کند هیچ تعجب نکنید.

تفاوت من و اردوغان این است که او  مملکت را از واشنگتن و بروکسل اداره می کند من از آنکارا اداره خواهم کرد. در این انتخابات کسی بازنده نیست. همه 81 میلیون هموطن برنده خواهند شد. برادران آک پارتی من نمی بازند، چپی ها هم نمی بازند، محافظه کارها هم نمی بازند، کردها و علوی ها نمی بازند، با حجاب ها نمی بازند، بی حجاب ها هم نمی بازند، زن ها، مردها و جوان ها هیچ کدام نمی بازند. به مادرها می گویم، به فرزندانتان آموزش خوب خواهیم داد.

خاکمان پر برکت خواهد شد. کارخانه هایمان راه خواهند افتاد. آمار بیکاری را کاهش خواهیم داد. برای همه این ها نیاز به خون تازه داریم نه یک آدم خسته.

برنامه صد روزه من من بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

1- ظرف 48 ساعت وضعیت فوق العاده را بر می دارم. قول می دهم.

2- بانک مرکزی مستقل خواهد شد.

3- مبارزه با گروه های تروریستی مثل داعش ، فتو ( گولن)، پ.ک.ک را به صورت جدی ادامه خواهیم داد.

4- وقتی اردوغان سر کار آمد تیم ما سوم جهان بود، امروز در جام جهانی حضور ندارد. اردوغان سیاست را وارد ورزش کرد. ورزش را سیاسی کرد. از همین جا قول می دهم که این شرایط را عوض می کنم.

5- به سوریه سفیر خواهیم فرستاد و در منطقه سیاست صلح و آشتی را پیش خواهیم گرفت. و چهار میلیون سوریه ای را با ساز و دهل و شادی به مملتشان باز خواهیم گرداند.

6- سیستم قضایی اصلاح کرده آن را مستقل و بی طرف خواهیم کرد.

7- قول می دهم که دیگر هیچ کدام شما شنود نخواهید شد.

8- دانشکده های افسری را به خاطر داشتن طرفداران فتو بستند. در حالی که یک سوم قاضی های دادگاه ها در ترکیه طرفداران فتو هستند. پس چرا دانشکده های حقوق را نبستید؟ قول می دهم که آن دانشکده های افسری را باز می کنم.

9- پلیس ها معلم ها و ... کمک مالی که قول داده بودیم را می دهیم.

10- سیستم های اقتصادی را مستقل خواهیم کرد.

11- حسینیه های علوی ها را به عنوان عبادتگاه به رسمیت خواهیم شناخت.

12- بعد از انتخاب شدن به ریاست جمهوری با سرعت به پایتخت های اتحادیه اروپا خواهم رفت. ما باید روابطمان را به حالت قبلی برگردانیم.

13- تمام دانشگاه هایی را که تیم اردوغان آن ها را تکه تکه کرد، دوباره به حالت اول بر خواهم گردانید. (دانشگاه استانبول و غازی و ...)

14- از کلاس اول تا دکتری هیچ گونه شهریه ای از بچه ها نخواهیم گرفت.  همه امتحانات سازمان سنجش رایگان خواهند شد.

15- به دانشجو ها بورس تحصیلی جمهوریت و جوانی خواهیم داد.

16- مصاحبه های تحصیلی و شغلی را بر خواهیم داشت. در شغل هایی که مصاحبه لازم دارند تمام مصاحبه را ضبط خواهیم کرد.

17- سوخت برای کشاورزان 3 لیره خواهد شد.

18- حقوق سربازی (حداقل حقوق) 2200 لیر خواهد شد.

19- کمترین حقوق بازنشستگی 1500 لیر خواهد شد. به بازنشسته ها در اعیاد دوگانه سال یک حقوق بازنشستگی هدیه خواهیم داد. مشکلات بازنشسته ها را صد روزه حل خواهیم کرد.

20- من به جای این که به شما بگویم سه تا بچه به دنیا بیاورید قیمت اضافی پوشک بچه را بر خواهم داشت.

اردوغان بیاید بی نظمی در مملکت ادامه خواهد یافت. سوریه ای ها به آمدنشان به اینجا ادامه خواهند داد. اردوغان بیاید تلفن های شما باز هم شنود خواهد شد. اگر بیاید حکومت ترس ادامه خواهد یافت.

اگر من بیایم سوریه ای ها به خانه شان بر می گردند. قیمت دلار پایین خواهد آمد. شنود نخواهید شد. دادگاه های عادل و بی طرف برپا خواهند شد.

اردوغان بیا اگر جسارت داری در یک برنامه تلوزیونی با هم مناظره کنیم. این پیشنهاد آخر من است. فردا میتینگ آخر من در استانبول است. به خاطر تو آن را ابطال می کنم اما تو بیا با هم مناظره کنیم. تو که ادعا می کنی استاد هستی و کارفرمایی و من یک پادو بیشتر نیستم بیا مناظره کنیم. اردوغان تو کارفرما نیستی. تو خسته ای و نیاز به بازنشستگی داری.

در این دوره تبلیغات انتخاباتی کانال دولتی تی.آر.تی اردوغان را 181 ساعت نشان داده است. محرم اینجه را 15 ساعت نشان داده است. مرال آکشنر را 3 ساعت نشان داده است. تمل کارامولااوقلو را یک ساعت نشان داده است. صلاح الدین دمیرتاش را 32 دقیقه نشان داده است. دوغو پرینجک را 38 دقیقه نشان داده است. تی.آر.تی تو یک نفر را 183 ساعت نشان می دهی و دیگری را چند دقیقه. ما اگر تو را دادگاهی نکنیم پس چه کسی را باید دادگاهی کنیم؟!

ما طرفدار آرامش و آشتی هستیم. آشتی خواهیم کرد. مشکلات اقتصادی را حل خواهیم کرد و امکانات را بر اساس عدالت تقسیم خواهیم کرد. در استانبول و بورسا و ازمیر آکادمی های طراحی مد ایجاد خواهیم کرد.

به شما قول می دهم که اطلاعات حساب مالی خودم و دولتم  را به شما خواهم داد.

 

برگردان به فارسی: شقایق کمالی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار