68 میلیون  نفر آواره در جهان  | فراتاب
کد خبر: 8782
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 14:00
سازمان ملل اعلام کرد: تعداد آوارگان در جهان به بیش از ۶۸ میلیون نفر رسیده است.

 

فراتاب- گروه اجتماعی : کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) اعلام کرد: بیش از ۶۸ میلیون نفر سال گذشته در نتیجه جنگ، خشونت و دیگر انواع شرایط نامناسب زندگی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

طبق اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تعداد آوارگان جهان به بالاترین رکورد رسیده و از ۶۵.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۸ میلیون نفر رسیده است.

در گزارش UNHCR تاکید شده است جنگ در سوریه در افزایش این آمار در جهان نقش داشته است. هر چند این رشد می‌تواند از مهاجرت‌ها و جابجایی در دیگر کشورهای در حال توسعه از قبیل جمهوری کنگو، سودان جنوبی و میانمار نیز ناشی شده باشد.

در این گزارش آمده است از هر ۱۱۰ نفر ساکن زمین یک نفر مهاجر است که در کشور خود آواره شده یا به دنبال پناهندگی است.

فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت: جهان به نقطه بحرانی رسیده که نشان دهنده ضرورت رسیدن به توافقی جهانی در مورد پناهندگان است.

همچنین در این گزارش آمده است ترکیه برای چهارمین سال متوالی از جمله کشورهایی بود که بیشترین پذیرش مهاجران را داشته و ۳.۵ میلیون مهاجر داخل مرزهای آن پذیرفته شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بیشترین تعداد مهاجران یعنی حدود دو سوم از تمامی مهاجران در جهان از پنج کشور سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سومالی هستند./ایسنا

نظرات
آخرین اخبار