وقتی ترامپ در دروغگویی پیروز می شود | فراتاب
کد خبر: 8780
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1397 - 23:27
دین عبید الله

حتی سخت ترین منتقدان دونالد ترامپ مجبورند ادعا کنند که رئیس جمهور در یک چیز جلو زده است: دروغ گفتن. و بیشتر از سَلَف خود جرئت کرده که این کار را ادامه دهد.

به تازگی روزنامه واشنگتن پست در حدود 3000 دروغ  ترامپ را جمع آوری کرده است که به طور میانگین 6 دروغ یا اظهارات گمراه کننده در روز می شود. وقتی که روز جمعه در محوطه جلوی کاخ سفید در حال مصاحبه با فاکس نیوز بود در واقع کلکسیونی از دروغ را به نمایش گذاشت تا جایی که پینوکیو را هم شرمنده کرد.

ترامپ به شبکه مورد علاقه خود به دروغ ادعا کرد که سیاست غیر اخلاقی و ضد انسانی جدایی فرزندان از والدین که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کردند، "قانون دموکراتیک" است. در واقع، این یک قانون نیست، بلکه یک سیاست عدم تحمل است که دولت ترامپ  امسال معرفی کرد و نشان داد که ترامپ قطعا قدرت تغییر را دارد. با وجود همه مستندات در مورد دروغ های ترامپ، استیو بانون (Steve Bannon) استراتژیست سابق ترامپ روز یکشنبه به شبکه ABC گفت که ترامپ هیچوقت دروغ نگفته است. در این برنامه وقتی مجری از بانون پرسید: فکر می کنی رئیس جمهور هیچوقت دروغ نگفته ؟ بانون پاسخ داد: تا آنجایی که من اطلاع دارم، نه. غیر از وقتی که من رو استیو شلخته(Sloppy Steve) صدا می کرد.

بعضی از جمهوری خواهان، مانند ریک سانتروم (Rick Santorum) می توانند دروغ های ترامپ را به میزان قابل ملاحظه ای تشخیص دهند، اما هنوز از برخی از دروغ های وی با مقایسه آنها با ریاست جمهوری اوباما، دفاع می کنند: من فکر می کنم که محتوای دروغ های رئیس جمهورقبلی در مراسم تحلیف بسیار مهم تر از دروغ در مورد جمعیت حاضر در مراسم تحلیف است.

اگر تنها دروغ ترامپ در مورد تعداد جمعیت در مراسم افتتاحیه خود بود، این استدلال ممکن است برای برخی اعتبار داشته باشد.اما در واقع، ترامپ تا به حال دروغ های متعددی گفته و چندین دلیل برای توجیه سیاست های شدید آن، از جمله سخنرانی های خود در مورد سیاست تحمل صفر آورده است. برخی از افراد ممکن است این استدلال را بیاورند که اوباما در مقایسه با ترامپ دروغ گوی بزرگتری بود. نمونه این استدلال زمانی بود که باراک اوباما چندین بار اعلام کرد: "اگر شما برنامه مراقبت بهداشتی خود را دوست دارید، می توانید برنامه مراقبت های بهداشتی خود را حفظ کنید."

درست است، اوباما بارها و بارها این بیانیه را در سال 2009 و 2010 در تلاش برای ایجاد حمایت از قانون مراقبت مقرون به صرفه Affordable Care Act)) اعلام کرده است و هیچکس انکار نمی کند که یک سال پس از اجرای قانون، حدود 4 میلیون آمریکایی مطلع شدند که دیگر نمی توانند برنامه خود را حفظ کنند که خودم یکی از آنها هستم.اما بگذارید همه اظهارات سیاسی اوباما در مقابل ترامپ را مقایسه کنیم.

در اولین اقدامات اوباما در سال های 2008 تا 2016، سایت پلیتیفکت Politifact)) متوجه شد که اوباما نه جمله را به عنوان دروغ بزرگ مطرح کرده است. در مقابل سایت پلیتیفکت در حدود 78 دروغ ترامپ را از تاریخ ژوئن 2015 که کمپین انتخاباتی خود را شروع کرد تا به امروز فهرست کرده است. در کمتر از یک چهارم از زمان اوباما، ترامپ هشت برابر دروغ گفته است که شامل افزایش جرم و جنایت و بودجه ارتش می شود. این حتی شامل 182 بیانیه "دروغین" و 124 عبارت "غالبا نادرست" است که ترامپ به مردم آمریکا گفته و توسط پلتیفکت مستند شده است. ترامپ واقعا باید بر روی یک کتاب جدید با عنوان "هنر دروغ" کار کند.

با توجه به این موضوع واقعا توهین آمیز است که بگوییم ترامپ به اندازه اوباما ردوغ گفته است. ترامپ باید به این که در یک موضوع اوباما را شکست داده است خوشحال باشد:در دروغگویی.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

منبع: CNN

نظرات
آخرین اخبار