جزئیات محاسبه اضافه کار بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد | فراتاب
کد خبر: 8769
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 14:40
بر اساس ماده ٧٧ قانون تامین اجتماعی، مبنای محاسبه مستمری، متوسط دستمزد مشمول کسر حق بیمه ٢ سال آخر خدمت است و آن چه محل بحث بوده موضوع دستمزد مستمر و غیرمستمر بوده است.

 

فراتاب-گروه اجتماعی :  سید محمدعلی جنانی مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به صدور دستور اداری جزئیات محاسبه اضافه کار بازنشستگان تا سال ٩٥ توسط این سازمان گفت: افرادی که در فاصله ٨٨/١/١ تا ٩٥/١٢/٢٩ بازنشسته شده اند و در دستگاههای اجرایی مشمول خدمات مدیریت کشوری شاغل بودند، می توانند به منظور برخورداری از مفاد این دستور به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی گفت: بر اساس ماده ٧٧ قانون تامین اجتماعی، مبنای محاسبه مستمری ، متوسط دستمزد مشمول کسر حق بیمه ٢ سال آخر خدمت است و آن چه محل بحث بوده موضوع دستمزد مستمر و غیرمستمر بوده است.

وی افزود: در سال ٨٩  تبصره ای به ماده ١٠٦ قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شد که در این تبصره هر فردی که در دستگاههای اجرایی مشمول خدمات مدیریت کشوری کار می کند و بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است در صورتی که قبل از این قانون از مزایای غیر مستمر، حق بیمه ای کسر شده است متناسب با میزانی که در قالب حق بیمه اضافه کسر شده را می تواند از دستگاه مربوطه طلب کند یا مستمری اش متاثر از این پرداختی شود.

جنانی  گفت: اجرای این بند از تبصره فوق به تایید دستورالعمل اجرایی موکول شد تا اینکه در سال ٩٠ در ماده ٥٩ قانون برنامه پنج ساله مصوبه ای آمد مبنی بر اینکه چنانچه تا قبل از قانون مدیریت خدمات کشوری، فردی از دستگاههای اجرایی حق بیمه ای از اضافه کارش کسر شده صندوق موظف است میزان کسورات را متناسب با میزان و حجم کسورات در میزان مستمری برقرار شده و یا پاداش خدمت محاسبه کند.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر نرم افزار های مربوطه تهیه و این سازمان بخشنامه محاسبه اضافه کار بازنشستگان تا سال ٩٥ را به تمامی شعب کشور ابلاغ کرد و در حال حاضر بازنشستگان می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند. پس از تایید مدارک و مستندات آنها، حکم مستمری آنها اصلاح و مابه التفاوت آن به بازنشستگان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: از تاریخ ٩٣/٤/١٧ اخذ حق بیمه از اضافه کار ممنوع شد و این بخشنامه در راستای استحقاق این گروه از افرادی است که در ٣ سال اخیر حق بیمه از اضافه کار آنها کسر نشده ، صادر شده است./مهر

نظرات
آخرین اخبار