شرایط واگذاری «کودکان معتاد» به مراکز شبه‌خانواده اعلام شد | فراتاب
کد خبر: 8765
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1397 - 12:40
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۶ مرکز اقامتی میان مدت برای کودکان معتاد درمان‌شده بدسرپرست یا بی‌سرپرست در سراسر کشور خبر داد.

 

فراتاب - گروه اجتماعی:فاطمه عباسی با بیان اینکه ۶ مرکز اقامتی میان مدت برای اقامت کودکان معتاد درمان‌شده در ۵ استان مشغول به کار هستند، گفت: از میان این ۶ مرکز، دو مرکز در تهران فعال‌اند. مسالهای که وجود دارد این است که درمان کودکان معتاد زیر ١٨ سال باید حتما در بیمارستان انجام شود و آنها در بیمارستان سم زدایی شوند.

وی با اشاره به روند درمان کودکان معتاد اظهار کرد: اگر این کودکان بعد از سمزدایی خانواده‌ای داشته باشند به خانواده‌شان برگردانده‌ می‌شوند؛ اما در غیر این صورت اگر خانواده‌شان معتاد بوده و به لحاظ مالی نیز ضعیف باشد، سازمان بهزیستی یارانه‌ای را به آنها پرداخت می‌کند تا پدر یا مادر معتاد آنها نیز درمان شوند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه بهزیستی برای نگهداری از کودکان معتاد بی‌سرپرست و یا بدسرپرست، تصریح کرد: اگر کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست باشد وارد مراکز بهزیستی می‌شود. به عبارت دیگر بعد از فرایند سم زدایی و گذشت مدت کوتاهی از اقامت کودکان در مراکز اقامتی میان مدت، آنها به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند./ایسنا

نظرات
آخرین اخبار