کد خبر: 872
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 09:51
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‎گوید گروه تروریستی داعش در اسفند ماه سال 1394 نفوذی ناموفق به مرزهای ایران داشته‌ است.

به گزارش فراتاب ،امیر احمدرضا پوردستان روز دوشنبه (23 فروردین) در یک نشست خبری به مناسبت سالروز ارتش گفت: «اسفندماه سال گذشته داعش به مرزهای ما نفوذ کرد، اما از همان ابتدا 2 تروریستی که با جلیقه‌های انتحاری وارد شده بودند، توسط نیروی زمینی ارتش نابود شدند.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران افزود: «امروز تهدیدات خاصی در مرزها نداریم، اما برخی کشورهای منطقه علاقمند هستند تهدیداتی را از سوی تروریست‌ها به مرزهای ما سوق دهند.»

حضور مستشاری در سوریه

به گزارش خبرگزاری تسنیم وی دربارۀ حضور تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش ایران در سوریه نیز گفت: «هر جا صلاح باشد انجام وظیفه کنیم، با قدرت وارد می‌شویم و به شایستگی انجام وظیفه می‌کنیم. ماموریت‌های مستشاری از جمله این اقدامات است.»

تکاوران تیپ 65 هوابرد (نوهد)، یگان ویژۀ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 

پوردستان افزود: «حضور مستشاری ارتش در سوریه با توجه به این مسأله است که با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبرو هستیم. وظیفه میدانی داریم که این تهدیدات را شناسایی کنیم و لذا تعدادی از کارکنان نزاجا را اعزام کردیم تا این فضا را درک کنند، اما حضور نیروی زمینی به عنوان یک یگان سندیت ندارد و یگانی آنجا نداریم.»

خرید تسلیحات از روسیه

وی همچنین در مورد خرید تسلیحات از روسیه و ادعای امریکا برای ممانعت از فروش جنگنده‌‎های سوخو30 و تانک‌های روسیه به ایران گفت: «خرید تانک تی 90 و جنگنده سوخو30 مطرح شده بود. ما برای ارتقای توان دفاعی از تمامی ظرفیت‌ها در هر نقطه‌ای از دنیا استفاده می‌کنیم؛ منهای خطوط قرمزی که رهبری برای ما ترسیم کردند، یعنی سلاح‌های شیمیایی و میکروبی.»

پوردستان افزود: «خرید تانک تی 90 در ستاد کل در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم این کار صورت گیرد و این خرید منافاتی با قطعنامه ندارد و امریکایی‌ها در این زمینه یاوه‌گویی می‌کنند و ظرفیت‌های دفاعی کشور را روز به روز بالاتر خواهیم برد. توان بالگردی خود را افزایش دادیم و گردان‌های واکنش سریع تشکیل شده‌اند.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی، گفت: «صنعت دفاعی کشور تانک کرار را برای استفادۀ ارتش و سپاه طی این ماه یا ماه آینده رونمایی می‌کند.»

 

منبع:پرس تی وی

 

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار