کد خبر: 8702
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397 - 14:20
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت:تمام پایانه‌ها باید به سیستم باس واش مجهز شوند، اما تاکنون به دلیل هزینه‌ها و اینکه مطالبه نشده در تمام پایانه‌ها باس واش وجود ندارد.

فراتاب - گروه اجتماعی: قدرت افتخاری اظهارکرد: نظافت اتوبوس‌های درون شهری اصفهان به دو بخش  نظافت درونی و نظافت بیرونی تقسیم می‌شود که نظافت بیرونی اتوبوس شامل بدنه و رفع آلودگی‌های روزانه و گرد و غبار از آن و نظافت درونی شامل داخل اتوبوس است.

وی با بیان اینکه شستشو و نظافت بدنه اتوبوس‌ها داخل پایانه‌های درون شهری انجام نمی‌شود، افزود: در حال حاضر نظافت بدنه اتوبوس‌ها در توقف‌گاه‌های محرابی و طباطبایی توسط سیستم «باس واش» انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: البته برخی از رانندگان به دلیل حساسیت‌هایی که در خصوص پاکیزگی اتوبوس دارند، در پایانه‌هایی که فضای کافی وجود داشته باشد اقدام به شستشوی اتوبوس می‌کنند، البته این اقدام را توصیه نمی‌ کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها دو محل دپوی اتوبوس‌ها «محرابی» و «پایانه طباطبایی» به سیستم «باس واش» مجهز هستند در حالی که این جزء الزامات پایانه‌ها است که تمام پایانه‌ها به این سیستم مجهز شوند، اما تاکنون به دلیل هزینه‌ها و اینکه مطالبه نشده در تمام پایانه‌ها باس واش وجود ندارد.

افتخاری گفت: در پایانه‌های جدید مثل پایانه غرب سیستم باس واش پیش بینی خواهد شد تا به تدریج به تعداد باس واش های شهر افزوده شود و راهبران مجبور نباشند مسافتی طولانی را برای شستشوی اتوبوس‌ها طی کنند.

وی به چگونگی نظافت بخش داخلی اتوبوس‌ها اشاره و اظهارکرد: بخش داخل اتوبوس‌ها به دو روش یکی شستشوی نانو با لوازم نانو بدون استفاده از آب هر دو ماه یکبار انجام و دیگری شستشو با آب که هر یک ماه یک‌بار انجام می‌شود، البته استفاده از آب داخل اتوبوس به دلیل وارد شدن خسارت به بدنه کمتر صورت می‌گیرد.   

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: نظافت داخل اتوبوس با توجه به اینکه برخی از شهروندان علیرغم زمان محدودی که در اتوبوس هستند زباله تولید می‌کنند، توسط راهبران هنگام توقف در مبدأ و مقصد انجام می‌شود.

 

نظرات
آخرین اخبار