ایران-ایتالیا /رقبای باستانی ،رفقای کنونی | فراتاب
کد خبر: 868
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 08:51
6.2 میلیارد یورو سرمایه گذاری مشترك ایتالیا و ایران در صنایع معدنی
معاون سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام كرد: سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا زمینه ساز دور جدیدی از همكاری ها بین تهران و رم را به دنبال داشت كه در بخش صنایع معدنی، ارزش سرمایه گذاری ها به 6.2 میلیارد یورو می رسد.

یه گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا :میرخرمی شاد روز دوشنبه در گفت وگو با این خبرگزاری افزود: تاسیس شركت مشترك میان سازمان ایمیدرو و شركت دانیلی (DANIELI) در ایران كه 60 درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و 40 درصد مربوط به ایمیدرو است، در سفر سال گذشته به این كشور تفاهم شد.ایران و ایتالیا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اكنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها كامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود.
به گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، این شركت كه با نام معدنی و فلزی ایران وایتالیا ثبت شده و كارهایش در حال انجام است، از مرحله كنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت 6.5 میلیون تن كار را دنبال خواهد كرد.
وی تصریح كرد: گزارش كار فعالیت شركت یاد شده كه نهایی شود، مطالعه فنی ومالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود.
خرمی شاد، تفاهم همكاری با شركت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و كابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملكردی ایمیدرو برشمرد.
معاون ایمیدرو تاكید كرد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همكاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تكمیل و فعالیت آغاز شود.
وی گفت: پیش بینی می شود شركت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشاركت كند كه در این حوزه كارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شركت مشترك و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.
خرمی شاد خاطرنشان ساخت: ایران و ایتالیا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اكنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها كامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود.
وی اضافه كرد: برخی فاینانس ها كه مورد تفاهم با شركت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مباركه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است.
خرمی شاد یادآورشد: توسعه نورد گرم فولاد مباركه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش كل یك میلیارد یورو پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، سفر روحانی به كشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یك هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو منجر شد.
همچنین هیات 310 نفره ایتالیا 19 بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی كشور برگزار كردند.
ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال 2015 میلادی حدود یك میلیارد یورو اعلام شد.

نظرات
آخرین اخبار